Ang Stress.. noen som har opplevd dette

Snoflak

Elsker forumet
Jeg har hatt der ganske grusomt på jobben min nå i flere år, men nå er ting blitt værre.. Britene på jobben skaper altid masse krangler overalt og baksnakker alle, MEN jeg er eneste jenta i avd så jeg er ekstra synlig og blir mobbet ganske alvorlig nå etterhvert. Eksempler på dette er f.eks når jeg var hjemme 5 dager med dattera mi fordi hun hadde svineinfluensa. kom tilbake og da var der historier over hele avdelingen og jeg ble kalt inn til sjefen, de sa jeg hadde løyet om at hun var syk, at jeg er lat og bare ikke gadd å gå på jobb, at jeg visstnokk hadde vært borte i flere UKER og de hadde måttet gjort jobben for meg ? Den delen av historien som omhandlet flere uker visste sjefen min godt at ikke stemte. Det ble også sagt at jeg hadde vært ute og festet osv.. noe som heller ikke var sant.. Jeg hadde levert papirer fra legen om at Mie hadde svineinfluensa og jeg måtte være hjemme med henne...

En annen episode er nå nylig på øvelse, Jeg jobber regelrett RÆVA av meg for å dra øvelsen i land da der var kaos og ENORMT masse å gjøre, og da jeg er den som har vært der lengst var jeg ute og jobbet på bygningene for å rette opp feil hele dagene, tok med meg svære bunker med feilrapporter og fikset hele dagene og droppet pausene til lunch jeg hadde krav på, jobbet nesten 100 timer i uken i over 3 uker.. Fikk høre ved flere anledninger at jeg "gjemte" meg bort på bygningene,brukte lang tid, at jeg var lat og sneik meg unna.. De innleide offiserene som jobbet med meg stod opp for meg og sa at det var tøv og at jeg gjorde MINST 70% av arbeidet på hele leiren på egenhånd. Alikevell snakket folk om hvor lat jeg er så sneik meg unna.. ??

Og siden jeg jobber nesten 100 (kun på øvelser da) timer i uken altså begynnte før frisøren/butikkene åpnet og sluttet lenge etter at dem stengte, så tok jeg 2 timer av ene dagen for å klippe håret da det var en stor floke som ikke ville opp og måtte av... Da jeg kom til jobb neste dag gikk historiene om hvor lat jeg var som skulket jobb for å fikse håret (enda jeg hadde fått lov av sjefen).

På julebordet kom en fyr bort til meg å sa "ikke stygt ment altså men over halve avdelingen hater deg.."

Og dette er bare ting som skjedde over en 2 ukers periode...

Slik har det holdt på i flere år og jeg er aleinemamma, som jobber hardt, jeg har 100% jobb, jobber som rideinstruktør utenom, har hest og ja , min datter..

Nå har det begynt å bli så gale at hver gang jeg begynner jobb og dritten blir slengt hele tia hovner jeg opp i halsen på ene siden, er vondt å svelge ned, jeg får mye migrene og en ekstrem hjertebank store deler av dagen, hjertebanken er så kraftig at det er skikkelig ubehagelig.. har null energi og måtte nettopp avslutte ett forhold fordi jeg er deprimert og sur hele tiden og hver gang det blir konfrontasjoner i forholdet trekker jeg meg unna for jeg får sånn hjertebank at jeg orker det ikke, har ikke overskudd til det.. Ang hevelsen i halsen, første gang det skjedde gikk jeg til legen fordi jeg trodde jeg hadde halsbetennelse, men prøvene viste ingen utslag.. så hadde jeg fri en periode fra jobb, og da jeg kom tilbake hovnet jeg opp igjen på dag 2... Det var da det gikk opp for meg at det mest sannsynlig var pga stress..

Noen som har opplevd noe liknende ?

Holy mother of crap! Du høres ut som deeeen superdama![:D]
Tror nok de mennene føler seg truet av kvinnfolket på jobb.
Tenk at kvinner kan gjøre en minst like bra jobb, hvis ikke enda bedre enn mannfolkene[:-]

ORIGINAL: Lissyjane

Nei[:@] Blir så jævlig sinna[:@] Det er faktisk jobben sitt ansvar og ta dette opp med arbeiderne[:@] Hadde vært fly forbanna om jeg var sjef for en hel gjeng med folk som mobbet folk ut av avdelingen og jeg hadde gitt klar beskjed om at hvis det ikke opphørte umiddelbart,så ville folk begynne å få fyken! IKKE akseptabelt!!!!!

Problemet er at jeg har tatt det opp flere ganger, men det er umulig å gjøre noe med det fordi jeg har ett litt spesielt yrke, så jeg er eneste Nordman der, og ca 70% av avdelingen er Britiske og ikke for å være rasistisk ellerno men de er ganske spesielle folk å ha med å gjøre, det sier alle jeg kjenner som jobber med Briter, dem slenger med kjeften hele tiden og lever av å trø på mennesker rundt seg.. Jeg har gitt beskjed flere ganger men desverre blir det bare værre.. Det ble tatt opp med de vedkommende som fant opp historiene når jeg var hjemme med vesla, og det de gjorde var å gå ut fra kontoret hans å snakke mer dritt om meg like etterpå om hvor idiot jeg var som tok det opp osv.. :(

ORIGINAL: ~Kine~

ikke opplevd dette nei,men herregud jente...dette må du gjøre noe med! det er ikke sundt å ha det sånn på jobb! og hva sier/gjør sjefene med dette???????[:o]*klemmer*

Nei jeg skal gå å prate med legen min på mandag for jeg ble litt bekymret da jeg hørte at en bekjent av meg som stresset mye med jobb osv han er 23 år, og han fikk plutselig hjertestans i Mai pga for mye stress, og da ble jeg litt bekymret siden jeg konstant går med så enorm hjertebank da.. [&o]

ORIGINAL: dios

ikke opplevd liknende, men sånn som det fungerer på jobben din er slettes ikke lov, hadde tatt en alvorlig prat med sjefen, eller så hadde jeg faktisk gått til legen og brettet meg ut og flat!

sånn her kan du ikke ha det, legen din kommer nok til å sykemelde deg og imens hadde jeg sett etter annet arbeid[;)]

lykke til og stå på!!

hva jobber du med forresten? kan du ringe lo? eller snakke med tillitsvalgte?

Jeg jobber i NATO. Jeg er befal. Men siden det er NATO så er det endel untak og spesielle regler =/

ORIGINAL: Prisilla

blir sjokkert over at voksne mennesker holder på sånn jag [&:]
sender deg en trøsteklem. Ta opp dette med sjefen din!!

Tusen takk for det du.. Jeg har tatt det opp flere ganger desverre.. De innleide offiserene på forrige øvelse var helt sjokkert over hvordan jeg ble behandlet av så mange.. og at jeg var den som jobbet hardest der og alikevell ble hengt ut så til de grader hver dag..

ORIGINAL: Snoflak

ikke opplevd liknende, men sånn som det fungerer på jobben din er slettes ikke lov, hadde tatt en alvorlig prat med sjefen, eller så hadde jeg faktisk gått til legen og brettet meg ut og flat!

sånn her kan du ikke ha det, legen din kommer nok til å sykemelde deg og imens hadde jeg sett etter annet arbeid[;)]

lykke til og stå på!!

hva jobber du med forresten? kan du ringe lo? eller snakke med tillitsvalgte?

Jeg jobber i NATO. Jeg er befal. Men siden det er NATO så er det endel untak og spesielle regler =/

hva slags regler da?

det må jo finnes regler for slik oppførsel også..[:-]

problemet er at de er ansatt for sitt land i NATO.. de er ikke annsatt for Norge.

ikke opplevd dette nei,men herregud jente...dette må du gjøre noe med! det er ikke sundt å ha det sånn på jobb! og hva sier/gjør sjefene med dette???????[:o]*klemmer*

Nei jeg skal gå å prate med legen min på mandag for jeg ble litt bekymret da jeg hørte at en bekjent av meg som stresset mye med jobb osv han er 23 år, og han fikk plutselig hjertestans i Mai pga for mye stress, og da ble jeg litt bekymret siden jeg konstant går med så enorm hjertebank da.. [&o]

kan ikke si annet enn masse lykke til hos legen til mandag!! syns synd på deg...kan ikke være godt å ha det sånn! men kan kanskje si meg litt enig med ei lengre opp her...kanskje de faktisk er sjalu? [;)] uansett er det ingen unnskyldning å oppføre seg sånn!!!!

Tusen takk for det :) Jeg har taklet det greit frem til nå i det siste, da ei dame som kjøpte hest av meg skulle reklamere ett halvt år etter kjøp fordi hesten var blitt syk og nå skal dra meg i retten osv.. Så der er endel stasj å tenke på kan enn trygt si.. :) Eller det skal sies at jeg har hatt ett par sammenbrudd gjennom årene og legen min er klar over at jeg jobber på en veldig hard arbeidsplass. Men jeg har altid klart og reist meg å stått på videre, men føler jeg er ved veis ende for jeg ønsker ikke å miste livet å ikke få oppleve min prinsesse`s oppvekst pga den arbeidsplassen.. Folk på de andre avdelingene sier de ALDRI hadde tatt en jobb på vår avdeling da de ser galskapen..

Nei[:@] Blir så jævlig sinna[:@] Det er faktisk jobben sitt ansvar og ta dette opp med arbeiderne[:@] Hadde vært fly forbanna om jeg var sjef for en hel gjeng med folk som mobbet folk ut av avdelingen og jeg hadde gitt klar beskjed om at hvis det ikke opphørte umiddelbart,så ville folk begynne å få fyken! IKKE akseptabelt!!!!!

Problemet er at jeg har tatt det opp flere ganger, men det er umulig å gjøre noe med det fordi jeg har ett litt spesielt yrke, så jeg er eneste Nordman der, og ca 70% av avdelingen er Britiske og ikke for å være rasistisk ellerno men de er ganske spesielle folk å ha med å gjøre, det sier alle jeg kjenner som jobber med Briter, dem slenger med kjeften hele tiden og lever av å trø på mennesker rundt seg.. Jeg har gitt beskjed flere ganger men desverre blir det bare værre.. Det ble tatt opp med de vedkommende som fant opp historiene når jeg var hjemme med vesla, og det de gjorde var å gå ut fra kontoret hans å snakke mer dritt om meg like etterpå om hvor idiot jeg var som tok det opp osv.. :(

De skulle skamme seg[>:] Men det går ikke an å si at alle briter er sånn[;)] Cluet er at de ikke liker kvinner i forsvaret. Har ingenting med hva folkslag det er å gjøre. Når jeg var i forsvaret fikke jeg høre hver dag hvor stygg og feit og ekkel jeg var. At jeg kom til å få juling og at de skulle knuse meg.

Vel jeg har jobbet der i nå 4 år, og samtlige Briter har vist seg å være litt "slanger" altså folk har stolt på dem og så har de stukket dem i ryggen på en ellerannen måte.. og Min pappa og min onkel jobber som ingeniører, de sier d samme om britene på deres arbeidsplass, ei venninde som er baker pleide jobbe en plass hvor der var ett par briter og hun sa hun overhørte enormt mye baksnakking og dritt der, x-en min har en brite på jobben og han er likedann. Dem har bare en annen væremåte, dem danner grupper altid og er veldig mye frekkere i tonen enn alle andre.. jeg jobber med folk fra hele verden, og det har jeg nå gjort de siste 4 årene og de skiller seg enormt ut, til og med de som kommer på øvelser og bare er der 2-3 uker, man ser det der og at de er annerledes.. De har bare en annen kultur der hvor de kommer fra, og de sier at i England hater alle,alle som er fra andre byer/steder enn dem i England, alt går i øl og fotball for det meste osv.. det er bare en annen kultur

kan ikke si annet enn masse lykke til hos legen til mandag!! syns synd på deg...kan ikke være godt å ha det sånn! men kan kanskje si meg litt enig med ei lengre opp her...kanskje de faktisk er sjalu? [;)] uansett er det ingen unnskyldning å oppføre seg sånn!!!!

Tusen takk for det :) Jeg har taklet det greit frem til nå i det siste, da ei dame som kjøpte hest av meg skulle reklamere ett halvt år etter kjøp fordi hesten var blitt syk og nå skal dra meg i retten osv.. Så der er endel stasj å tenke på kan enn trygt si.. :) Eller det skal sies at jeg har hatt ett par sammenbrudd gjennom årene og legen min er klar over at jeg jobber på en veldig hard arbeidsplass. Men jeg har altid klart og reist meg å stått på videre, men føler jeg er ved veis ende for jeg ønsker ikke å miste livet å ikke få oppleve min prinsesse`s oppvekst pga den arbeidsplassen.. Folk på de andre avdelingene sier de ALDRI hadde tatt en jobb på vår avdeling da de ser galskapen..

kan du ikke bli overført eller noe sånn?

Nei desverre, nå har det Norske Forsvaret flyttet herifra og derfor er der ingenting annet

Jeg blir utrolig lei meg og provosert over at du blir behandlet slik som dette - så forbanna ufortjent og urettferdig![:@]
Du skulle heller hatt skryt og respekt for at du faktisk fikser en så krevende jobb, er alenemamma og alene mot alle "gutta". Du blir på mange måter stående utenfor mtp at de har en så bedriten holdning mot deg fordi du er kvinne (jeg kan iallfall ikke se noen andre grunner, så fremt du ikke har utelatt noen vesentlige detaljer som at du f.eks har en ufyselig personlighet som skaper kvalm og er frekk mot kollegaene dine etc)
Håper virkelig at en tillitsvalgt kan hjelpe deg her, eller at noen av de innleide offiseree kan "vitne" for deg slik at ledelsen ikke tror at it all in your head.

Hevelsen du kjenner kan være hovne lymfekjertler, hodepine kan komme av stress/stram muskulatur i rygg og nakke som følge av stress, samme med hjertebank. En får ofte nedsatt immunforsvar av stress over lang tid - og nedstemt/deprimert er en logisk bivirkning.
Ønsker deg lykke til, og du; ingen jobb er verdt helsa! Bytt hvis du ikke når frem, svelg stoltheten - selv om det er pokker så urettferdig. Jeg håper selvsagt at det vil ordne seg i den jobben du har, og at du ikke burde være den som skal måtte "gi opp".

Skaff deg advokat, og saksøk jobben din. Det er direkte helsefarlig for deg å jobbe der under de forholdene, 5 år til og du er antageligvis død eller nær død pga. hjerteinfarkt.
Hvis du har jobbet der i mange år unders slike forhold, høres det ut som om jobben også har kostet deg forholdet til barnefaren.

De skulle skamme seg[>:] Men det går ikke an å si at alle briter er sånn[;)] Cluet er at de ikke liker kvinner i forsvaret. Har ingenting med hva folkslag det er å gjøre. Når jeg var i forsvaret fikke jeg høre hver dag hvor stygg og feit og ekkel jeg var. At jeg kom til å få juling og at de skulle knuse meg.

Vel jeg har jobbet der i nå 4 år, og samtlige Briter har vist seg å være litt "slanger" altså folk har stolt på dem og så har de stukket dem i ryggen på en ellerannen måte.. og Min pappa og min onkel jobber som ingeniører, de sier d samme om britene på deres arbeidsplass, ei venninde som er baker pleide jobbe en plass hvor der var ett par briter og hun sa hun overhørte enormt mye baksnakking og dritt der, x-en min har en brite på jobben og han er likedann. Dem har bare en annen væremåte, dem danner grupper altid og er veldig mye frekkere i tonen enn alle andre.. jeg jobber med folk fra hele verden, og det har jeg nå gjort de siste 4 årene og de skiller seg enormt ut, til og med de som kommer på øvelser og bare er der 2-3 uker, man ser det der og at de er annerledes.. De har bare en annen kultur der hvor de kommer fra, og de sier at i England hater alle,alle som er fra andre byer/steder enn dem i England, alt går i øl og fotball for det meste osv.. det er bare en annen kultur

Dere er jo rasister. Dere er jo ikke bedre enn de som mobber deg. Dette er jo bare BS. Må si jeg mistet litt empati her nå og ja jeg er brite[;)]

Jeg skjønner godt at hun mener/tror alle briter er sånn etter åresvis med slik behandling, hvor mye av den behandlingen har kommet fra briter. (At det ikke stemmer generelt med virkeligheten er jo en selvfølge, men alle landsborgere har sine særtrekk, vi nordmenn også - som snakkes om ofte i utlandet og da ofte stemmer, bla. at vi er ganske kalde, beskjedne og A4).

jeg må bare si FY FLATE DU ER TØFF!! Hørtes helt vanvittig ut det du går gjennom!! Står respekt av at du fremdeles makter å gå på jobb!!

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg blir utrolig lei meg og provosert over at du blir behandlet slik som dette - så forbanna ufortjent og urettferdig![:@]
Du skulle heller hatt skryt og respekt for at du faktisk fikser en så krevende jobb, er alenemamma og alene mot alle "gutta". Du blir på mange måter stående utenfor mtp at de har en så bedriten holdning mot deg fordi du er kvinne (jeg kan iallfall ikke se noen andre grunner, så fremt du ikke har utelatt noen vesentlige detaljer som at du f.eks har en ufyselig personlighet som skaper kvalm og er frekk mot kollegaene dine etc)
Håper virkelig at en tillitsvalgt kan hjelpe deg her, eller at noen av de innleide offiseree kan "vitne" for deg slik at ledelsen ikke tror at it all in your head.

Hevelsen du kjenner kan være hovne lymfekjertler, hodepine kan komme av stress/stram muskulatur i rygg og nakke som følge av stress, samme med hjertebank. En får ofte nedsatt immunforsvar av stress over lang tid - og nedstemt/deprimert er en logisk bivirkning.
Ønsker deg lykke til, og du; ingen jobb er verdt helsa! Bytt hvis du ikke når frem, svelg stoltheten - selv om det er pokker så urettferdig. Jeg håper selvsagt at det vil ordne seg i den jobben du har, og at du ikke burde være den som skal måtte "gi opp".

Jeg er en direkte person som gir beskjed. Men på ingen måte slem, alle vet til en hver tid hvor de har meg og om jeg syntes noen andre blir urettferdig behandlet er jeg første person til å trø frem å støtte dem å prøve å få de andre til å slutte. Dem er ikke bare slik mot meg da, de er slemme mot mange andre også men jeg er den som får mest mobbing av alle..

OG, når jeg har nevnt at jeg ønsker at folk skal være greie fordi jeg kjenner jeg er så utrolig sliten i hodet at jeg orker ikke å bli rakket ned på hele tiden så får jeg altid i respons at det ikke er demmes problem at jeg har barn..
De skal altid bruke det som argument at om Mie er syk, om Mie må i barnehagen og jeg er 15 min forsein siden barnehagen åpner når jeg skulle ha begynt jobb, så er det MITT problem i og med at det er jeg som har barn og det er ikke demmes problem.. Ingen forskjellsbehandling sier dem.. [&:]

Dere er jo rasister. Dere er jo ikke bedre enn de som mobber deg. Dette er jo bare BS. Må si jeg mistet litt empati her nå og ja jeg er brite[;)]

Vet du hva.. jeg jobber kun med britiske MANNFOLK.. og når jeg har opplevd å bli hengt ut i så mange år fra disse, og min far som er ja, en godt voksen mann, min unkel og venninda mi som er baker er faktisk i femtiåra.. Om disse folka også har merka at der er en annen kultur, og alle andre på jobben utenom britene selv sier at man må ta dem med en klype salt fordi dem er "røffe" å ha med å gjøre... Ja da kan du si hva du vil.. Jeg kjenner noen av konene demmes og dem er KJEMPEalrighte, utrolig koselige damer med masse godt humør, så den beklager jeg, jeg mente ikke at jeg har opplevd damene slik.. Men de Britiske mennene, og spesielt dem som er i Hæren, dem er temmelig harde å ha med å gjøre.. Og at du sier at du mister empati når jeg har forklart hva dem gjør mot meg.. Så er det greit for meg om du syntes det er greit å behandle folk slik.. Og det skal også sies at jeg ALDRI har nevnt for noen av dem at folk opplever dem slik, jeg har aldri sagt at dem er annerledes eller noe som helst.. ! Og flere av dem har antastet meg og syntes det er morsomt, jeg vet om flere av dem som er utro mot konene sine, dette har jeg heller aldri fortalt videre fordi jeg syntes det er privat og dem får ta det selv, flere av disse tingene kunne ført til at dem hadde mista jobben sin men så slem vil jeg faktisk ikke være.. Så kall meg rasist du, det er faktisk jeg som må tåle alt dette uke etter uke..

ORIGINAL: Kal-El

Jeg skjønner godt at hun mener/tror alle briter er sånn etter åresvis med slik behandling, hvor mye av den behandlingen har kommet fra briter. (At det ikke stemmer generelt med virkeligheten er jo en selvfølge, men alle landsborgere har sine særtrekk, vi nordmenn også - som snakkes om ofte i utlandet og da ofte stemmer, bla. at vi er ganske kalde, beskjedne og A4).

Gjennom så mange år i ett internasjonalt Miljø så har jeg lært flere folkeslag å kjenne, britene har også gode sider, dem er til tider ufattelig morsomme, det er en av dem, og de spiller mye på humor.. Men det er ett litt negativt folkeslag som enda er veldig "stolte" Britannia Rule.. De er litt slik at de "eier verden" til tider og det kommer ofte frem i ting dem sier som de refererer til krigen.. Men det er akkurat som vi Nordmenn, vi her ett mer avslappet folkeslag, når jeg ser på våre offiserer i forholdt til dem som England har f.eks så er våre laid back og demmes oppe i rett, våre stresser ikke for mye med ting, mens demmes stresser litt for mye med ting til tider, og militæret demmes er VELDIG opptatt av grad, og å trø på andre for å komme opp selv er en selvfølge. Jeg kjenner ingen Briter som ikke er i forsvaret så jeg kan ikke tale om dem.. Og som jeg sa her nettopp, damene er kjempekjekke.. Vi har også Spanjoler f.eks, de er veeeldig avslappet og elsker dans.. Og Amerikanerne har veldig fremad oppførsel, entrer rommet og tar "hovedrollen" de er litt slik som på film hehe :D Men koselige folk.. :D Vanskelig å forklare.. man må nesten oppleve dem for å kunne forstå hva jeg mener når det kommer til Britene, men også de overste sjefene i systemet som er Norske, sier at de er kjent med problemet gjennom alle år, men at det ikke går ann å forandre på dem fordi det er demmes kultur og demmes måte å være på i forsvaret.

for det første: jeg blir ordentlig SINT PÅ de tomsingene på jobben din!!!!
for det andre: jeg opplever ekstremt hjertebank og migrene når jeg blir stresset, men ikke det med halsen.. håper du får gode svar hos legen og at han/hun tar deg på alvor!!

Off stakkars deg! Du MÅ begynne å svare de tilbake altså. Mannfolka føler seg nok (og ER nok) truet av deg. For tenk, ei dame som gjør det mye bedre enn dem, som er menn. Og da prøver de heller å rydde deg vekk. Neste gang de kommer med en kommentar, så prøv å svar frekt tilbake. Dette kan jo sjefen din ikke akseptere?

ja her reagerer jeg og, sambo jobber med briter hele tiden, aldri vært noe problem der, de jeg har møtt i mitt liv har aldri oppført seg sånn som det der... greit at de på jobben din er hestkuker tydeligvis, men prøv å ikke dra alle under en kam.

det går heller ikke an å si at siden det er i NATO så kan du ikke gjøre noe, er det ikke mersom at du har fått sånn medfart at du ikke ser hva du kan gjøre. hadde tatt saken videre med høyere hold, og hvis ting ikke løser seg så hadde jeg søkt overføring eller fått meg en ny jobb[;)] du lever ikke for jobben din vettu, ingen kommer å klapper deg på skuldren å sier bra jobba hvis du sliter deg fullstendig ut.

Back
Topp