Men så driver vel ikke flertallet sånn ofte med å rette mobilen (i sin aktive fase er den vel mest strålende også?) mot babyen, vel? Og babycall brukes kun etter at babyer er født...
Altså, det er unison enighet i helsemiljø om at unødvendig stråling med ultralyd mot babyens hode i særlig første trimester ikke er tilrådelig. (De tilråder nok heller ikke å bruke babycall på 11 uker gamle fostre, eller å la den snakke i mobilen etter 7 uker i mors liv, men dog da av mer praktiske grunner også....)
For meg er i alle fall det å ha en slik duppedings unødvendig ekstrastråling. Og falsk sikkerhet, og potensielt stressende, og derfor noe som strider mot alt jeg velger å stå for. Det får dog være opp til den enkelte, men jeg håper ingen lar seg berolige av en slik i situasjoner hvor de burde kjent liv. Virkelig, det er en så forferdelig tanke for meg at jeg aldri kan ha en slik. Selv om de påpeker at den ikke skal erstatte en legetime, så har de nok dessverre liv på samvittigheten (grunnet formelt sett feilbruk, men hva er rett bruk, om ikke å sjekke etter livstegn?)
Hadde vært greit med kilde på tallene dine, jeg kjenner ikke til dem. Tviler ikke, men hadde vært greit, siden du har konkrete tall antar jeg du har en kilde?