Ang stempler og låning!!!

Julifrø

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Låner dere bort stempler helt uten videre?
Jeg har en venninne som ikke gidder å kjøpe stempler eller utstyr selv, er vi å handler kjøper hun EN,og ringer meg å lurer på om hun kan låne den eller den eller den.... For hun trenger til å ha på f.eks  bursdagskort.
Klart jeg vil låne bort, men hun kjøper ikke utstyr selv fordi hun regner med å låne av meg og nå blir jeg irritert.

Kom hjem fra stempel shopping sist uke, da hadde hun kjøpt 1 og jeg hadde kjøpt 12. Så ringer hun meg samme kveld å spør om hun kan låne de eller noen av dem hvertfall OG stempelpute!! (hun har bare en stempelpute)

Synes det er ganske frekt jeg!
Og hun og mannen har mye bedre råd enn meg og sambo!!

Jeg har ikke så mange stempler, fordi jeg ikke pleier bruke så mye stempel, men pleier låne av og til av andre. (Men jeg har nå i alle fall 10 stempel, men jeg har mest "bakgrunnsstempel" som jeg bruker til scrappingen, lager jeg kort bruker jeg ofte stempel jeg låner)
Men jeg har maaaaange stempelputer. Jeg synes nok det er ganske freidig å ville låne stempelpute også, det er jo "forbruksvare". (Selvfølgelig hadde det vært en ting om det var en gang innimellom, at man lånte en farge av noen man ikke hadde selv osv)

Men hadde forsåvidt ikke tenkt noe over å låne vekk stemplene så lenge hun vasker de ordentlig, men får jo litt dårlig følelse av det dersom det er litt sånn "utnytting", at hun ikke gidder kjøpe fordi det er billigere å låne. Men stempelpute får hun nå i alle fall kjøpe seg...[8|]

Altså for å si det sånn:
Jeg viste henne hva slags stempel jeg hadde kjøpt....Så ser hun det ene så sa hun "åh..den så jeg på, men jeg håpet du skulle kjøpe den, så kan jeg heller låne den av deg".....

Hun har jo DE planene om å lage kort med masse stempler, men hun venter på å låne av meg istedet.
Spør meg om jeg har kjøpt noe nye stempler o.l.....

Vil jo ikke være kjip mot henne heller.

ORIGINAL: Klønemor

Altså for å si det sånn:
Jeg viste henne hva slags stempel jeg hadde kjøpt....Så ser hun det ene så sa hun "åh..den så jeg på, men jeg håpet du skulle kjøpe den, så kan jeg heller låne den av deg".....

Hun har jo DE planene om å lage kort med masse stempler, men hun venter på å låne av meg istedet.
Spør meg om jeg har kjøpt noe nye stempler o.l.....

Vil jo ikke være kjip mot henne heller.

Vet du, da hadde jeg sagt i fra til henne at jeg synes ikke noe om å låne bort utstyr til henne hele tiden. for det blir jo faktisk slitt! Kan du ikke heller tilby at dere spleiser på f.eks stempel?
[:D]

Ja, da er hun passelig freidig....
Men jeg må nok innrømme at jeg har faktisk tenkt tanken selv et par ganger, at jeg håper noen skal kjøpe et stempel slik at jeg kan låne det, men da har jeg jo bare tenkt det, ikke sagt det. Og det er jo fordi jeg selv har brukt så mye penger at jeg rett og slett ikke har råd til å bruke mer akkurat da...

Men hun virket nok litt snyltete hun der ja, så tror nok jeg hadde strammet inn på utlånet til henne da, og sagt at hun kan få begynne å låne igjen når hun begynner å kjøpe stempler selv. Og at stempelputer ikke er til utlåns...

Ikke lett med sånne snyltere, nei...

ORIGINAL: Nikki!

hadde ikke lånt stempel putene,hun må da kunne kjøpe det selv i det minste!

stempler hadde jeg lånt ut så lenge hun hadde noen å låne ut selv også

Vi er kjempegode venner.
Men hun har jo ikke noe å låne bort selv! De få få stemplene hun har (4-5 stk) har hun for seg selv (og for å være ærlig er det ikke noe jeg trenger). Hun kjøper bare papir og sånne ting som bare er forbruksvarer.

Jeg synes det hadde vært mye bedre at vi f.eks kunne lånt 5 stempler av hverandre, og byttet litt på!
Ikke at  hun bruker alle mine mer enn meg, til og med før jeg har tatt de ut av posene og montert de!!!

Hun gidder ikke bruke penger på det. Hadde hun hatt dårlig råd, hadde jeg skjønt henne, men det har de jo ikke!!!!

Hun har jo holdt på med dette lenge, lånt stempler og ting av meg, hatt dem en stund og stemplet opp masse ark. Ogjeg har jo ikke tenkt noe over det før nå!!!

ORIGINAL: *babyphat*

vet ikke hva jeg hadde gjort, men her byttelåner vi[:)]stort sett hvis vi scrapper sammen da! men også litt ellers og...

Back
Topp