Ang stemmin og abort

Inmari

Gift med forumet
Lar du deg påvirke av partienes syn på abort? Jeg synes f.eks Rødt har et veldig drøyt syn på dette, da de ønsker å utvide rett til selvbestemt abort til å gjelde fram til uke 18 samt at hesepersonell skal fratas retten til å reservere seg mot å være med på slike inngrep...

Nei, det er ikke noe jeg har satt meg inn i, men ville vel aldri stemt på partiet Rød uansett, syns dem er drøy på det meste, så vidt jeg har fått med meg...

Det har jeg ikke satt meg inn i, nei. Men å utvide grensen til 18 uker høres jo helt sykt ut! Og jeg skjønner godt at folk ikke vil være med på å utføre aborter.

Syntes heller grensen skulle vært satt ned til 10 uker, og at man kunne søke om å få frem til uke 12 dersom man ikke visste at man var gravid.
Så burde det også vært mye lettere å unngå å bli gravid, altså enda mer snakk om prevansjon på skole, billigere prevensjon og sånt.
Holdningskampanjer og mer i den duren. [8|]

http://tinadekkervalget.blogg.no/1249073425_selvbestemt_abort.html

Her er en link ang. abort oh hva de forskjellige partiene mener.

nei, ingen kommer til å klare å endre abortloven hverken den ene eller andre veien!

heldigvis!

Sannsynligvis forblir den nok som den er, men jeg synes likevel det er et litt viktig punkt i partiprogrammet.

Det partiet jeg stemmer på har samme syn på abort som meg så det er jeg fornøyd med..

ORIGINAL: [Frk.K]

Det partiet jeg stemmer på har samme syn på abort som meg så det er jeg fornøyd med..

Samme her..

Back
Topp