Ang. stelleprodukter

Pontus

Gift med forumet
Har dere tenkt noe på hvilket merke og HVA dere skal bruke???

Husker fra sist..da hadde jeg det meste i hus...kun det "beste" dyreste osv osv[8D]totaaaalt unødvedig[8D]
Gikk over til Natusan ganske kjapt..funka like bra det[8D]
Testa det meste...men det var 4 ting jeg "falt" for..som jeg vil ha nå også...

er

Natusan pudder (noe som er UMULIG å få tak i[:(]) men dette vil jeg KUN ha pga jeg skal smøre det inn på babyens kropp..for det lukter sååååå godt[:D]

Natusan babyolje...*bank i bordet* gutten min hadde ALDRI sår rumpe..jeg brukte kun babyolje i rompa..spruta en "dæsj" og det holdt seg godt[:D]

også til slutt...Natusan badeolje med lavendel *sukk* luktet så godt etter bading...og de skal vist bli trøttere av denne også[:D]

Pampers våtservietter..syns de var gode og fikk bort bæsj bra

Var godt du sa at man ikke trenger det dyreste merket på markedet [8D]Jeg hadde nemlig planer om å kjøpe ting på apoteket.. Men jeg har tenkt litt på at det er jo ikke så ofte jeg er på apoteket, mens jeg er jo på butikken ca hver dag, så hvis jeg bruker feks natusan er det jo mye lettere å få fatt i..

Så det blir gjerne til natusan her også...

Brukte ikke Natusan produkter pga av det er hormonforstyrrende ting i den.
Måtte jeg bruke olje, brukte jeg olivenolje, anbefalt på fødestua.
Ikke brukte jeg mye våtservietter heller, kun mesoft med vann/olje på.
Uansett kjøper jeg produkter på apoteket, enda.

ååh, hvor får man tak i det pudderet og den med lavendel?? [8D][8D]
bruker bare natusan sine produkter på snuppa nå igrunn, også har jeg en del andre kremer for rumpa og litt sånn bare liggende [:)]
kommer til å bruke dette på lillebror også:)

ORIGINAL: LittleJ.

bruker bare natusan sine produkter på snuppa nå igrunn, også har jeg en del andre kremer for rumpa og litt sånn bare liggende [:)]

pudderet finner jeg ikke NOE sted[:(][:(] leta i de fleste butikker..så de er kanskje ute av markedet?? synd..for det lukter sååå godt[:D]
den med lavendel finnes i dagligvarebutikken....sammen med andre babyprodukter[:D]

ORIGINAL: Pontus

pudderet finner jeg ikke NOE sted[:(][:(] leta i de fleste butikker..så de er kanskje ute av markedet?? synd..for det lukter sååå godt[:D]
den med lavendel finnes i dagligvarebutikken....sammen med andre babyprodukter[:D]

ååh, gjett om den skal prøves da [:D] men den finnes ikke her iallefall, vi har bare sånne kjipe produkter her, bor i ei lita bygd som tydeligvis henger litt etter[8D]

ORIGINAL: Pontus

ååh, gjett om den skal prøves da [:D] men den finnes ikke her iallefall, vi har bare sånne kjipe produkter her, bor i ei lita bygd som tydeligvis henger litt etter[8D]

den lukter VELDIG VELDIG GODT!!! kjøpte den nettopp som en del av barselgave til ei venninne..og brukte selv på lillegutt når han var mindre[:D] *snuff sniff*

OM jeg noen gang skulle finne pudder..så kommer jeg til å hamstre..og da kan jeg sende deg vettu[8D] men enda ikke funnet den...[&o]

Jeg hamstret inn dyre ting og alt mulig med førstemann.. Han er nå 2,5 år og jeg har fortsatt tingene jeg kjøpte stående [8D][8D] Endte opp med Natusan her i gården også [:)] Kjøpte masse unødvendig også, som jeg aldri har brukt, sånn tilfelle jeg trengte det [8D][8D] Men denne gangen skal jeg huske at butikkene ikke stenger selv om jeg får en unge til..hehe[:D][:D]

Bruker bare vann og kluter når jeg skifter tissebleier. Bruker pampers våtservietter når han bæsjer. Kommer til å kjøpe mesoft nå og bruke det og vann, er ikke så glad i å bruke våtservietter, tenker på alt av kjemikalier som er i det...

her bruker vi igrunn ikke så mye på ungene.. holder oss feks una parfyme[:)] Mange "butikk" produkter er ikke særlig bra for baby/barn..

neutral produkter er bra[:)] litt olje i vannet når de bader, me da kjøper vi en på apoteket. De fleste natusan produkter er ikke anbefalt å bruke pga enkelte ikke anbefalte ingredienser.

Her bruker vi kun babysåpe/shampoo når han er veldig skitten, ellers skyller vi han bare i vann. Og vi bruker a-creme til å smøre han med, det funker mot alt :D
Så her blir det ikke kjøpt inn annet enn mer a-creme :)

Vasker også bare stumpen i vasken når han har bæsjet, men brukte mye first price våtservietter før, han ble aldri sår av de :)

ORIGINAL: Cassiopeia

Bruker bare vann og kluter når jeg skifter tissebleier. Bruker pampers våtservietter når han bæsjer. Kommer til å kjøpe mesoft nå og bruke det og vann, er ikke så glad i å bruke våtservietter, tenker på alt av kjemikalier som er i det...

bruker heller ikke våtservietter hjemme(men de er såå gull verdt på tur)...kun for å fjerne bæsj..også vasker jeg med vann og sånne engangskluter etterpå..veldig veldig kjekt[:D]

Bruker Libero sine produkter på storebror,men da han var liten brukte jeg sebamed & dermica. Blir nok det i spedbarnstiden denne gangen også:)

Jeg brukte sebamed i starten,fikk de i en sånn startpakke fra apoteket,veldig gode produkt selv om de er litt dyre.Gikk over til natusan sine produkt,men synes han fikk så tørr hud av de,så gikk over til apotekprodukt igjen.Betaler heller litt mer for produkt som funker[:D]

Siden vi har eksembarn fra før går det kun i NAAF-godkjente og svanemerkede produkter (til klesvasken også).

Er stor sjanse for at lillesøster også er disponert for eksem og allergier, så da skal jeg gjøre mitt for å holde henne unna allergifremkallende stoffer, parfyme, fargestoffer og parabener. Blir vel for det meste produkter fra Neutral tenker jeg [:)]

Hørte at sebamed var ganske bra, men litt dyrt?? Men heldigvis for meg så jobber jeg for Apokjeden Apotek1 så får det ganske billig gjennom jobben [:D][:)]

har også hørt at Natusan produktene hadde noen "stoffer" i seg som gjorde at produkter ble trukket tilbake..
men hva med å ta en tur på utstyrs butikk og kikke etter pudder der?eller prøve å google babypudder-lukter godt, så kanskje det finnes en nett butikk som har baby produkter[:)][:)]

selv brukte vi pamper våtservietter, men kutta ut de når jeg hørte at de var hormon forstyrrende, så gikk over til neutral, men tenker å bruke sånn msoft fra apoteket med vann og olje denne gangen.[:)] og litt olje i vannet når de bader..

Her har Kaisa arvet atopisk eksem fra pappaen sin, så det er jo stor sannsynlighet for at han i magen er disponert også. Brukte natusan på henne, men hun ble veldig tørr i huden syns jeg. Når hun var baby så hadde vi bare litt olje i badevannet av og til.

På bæsj blir det anglamark eller ica våtservietter. Libero og natusan sine er visst fy fy.

I badevannet brukte vi kunn litt babyolje det første året, var ikke klar over at natusan sine produkter ikke var anbefalt så har brukt deres badeolje og badeskum når vi begynte med det, oljen bruker vi enda, men har gått over til dr.greve badeskum, ellers bruker vi for det meste neutral produkter. Knerten ble heller alldri vasket med våtservietter det første året, nå har vi med det på tur, men vasker over med en våt klut etterpå, usikker på hvordan de gjør det i bhg, gjorde som oss på tur i starten, men tror ikke de bruker annet enn våtservietter nå [8|]

Etter det dere har sagt om natusan, blir det vel heller dr.greves babyolje til knøttet [:)]

Her har jeg alltid vasket og badet mine(når de var små) kun med vann. Kan vel telle på en hand hvor mange ganger jeg har bruk våtservietter(men de er fine å vaske bilen med da[:)])Etter bad har jeg smurt med olje, parfymefri, og har de vært såre i rumpa bruker jeg potetmel. Så nei her skal det ikke kjøpes mange produkter gitt....

Back
Topp