Ang sprøytene

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
det står jeg skal gå på sprøyter i 10 dag før innsett, vil det da si at det holder at jeg kjøper 10 stk sprøyter da?

Sikker på at det ikke står sprøyter i ti dager før kontroll evt? Du får sikkert beskjed om hvor mange du skal hente ut til å begynne med! Hvor mange dager det blir med sprøyter kommer ann på hvordan det ligger ann på kontrollen[emoji5]

OK, da har jeg misforstått litt ;)
Så etter den første ultralyd kontrollen så får man beskjed om det? Så er ikke sikkert jeg trenger og bruke de sprøytene så lenge? Ja om alt er fint på kontrollen feks da

10 dager er nok bare ett estimat. Det varierer fra person til person og fra ett forsøk til det neste. Du skal nok inn på kontroll i løpet av sprøyteday 6-8 for å sjekke utviklingen.

På mitt første forsøk stimulerte jeg med sprøyter i 9 dager, og satte eggløsning sprøyte på dag 10.
Forsøk nr. 2 stimulerte jeg med sprøyter i 13 dager, satte eggløsning sprøyte på dag 14.

Jeg lærte fra mitt første forsøk at det var lurest å ha akkurat nok sprøyter til første kontroll, og så kjøpe inn mer etterpå. De fleste sykehus apotekene har inne de sprøytene du trenger.

Masse lykke til [emoji5]

det står jeg skal gå på sprøyter i 10 dag før innsett, vil det da si at det holder at jeg kjøper 10 stk sprøyter da?

Hei,

Det er ikke nødvendigvis slik at du blir stimulert i ti dager. Ville kun kjøpt inn medisin nok til dagen etter første kontroll. Hvis det er lett å få tak i medisin. Du kan ende opp med å sette sprøyter litt lengre, alt avhenger av hvor mye folliklene dine vokser. Du får heller ikke nødvendigvis 10 sprøyter. Du må antagelig måle opp hvor mye som skal settes hver dag.

OK så da holder det at jeg kjøper inn sprøyter til den første ul kontrollen da?

Det gjør det :) Ville ha snakket med apoteket, spør om dem har sprøytene inne så du kan få tak i, eventuelt avtal at dem holder av til deg

OK så da holder det at jeg kjøper inn sprøyter til den første ul kontrollen da?

Hvilken klinikk hører du til? Så og si alle klinikkene har apotek i nærheten som har medisinene fast på lager, slik at man kan handle rett etter UL-kontroll. Ingen vits i å kjøpe noe mer enn det du trenger frem til kontrollen. :) Jeg skal f.eks. ta sprøyter i 8 dager og kontroll den niende dagen, så da kjøper jeg kun 8 i første omgang. :) (Jeg skal sette sprøytene på kvelden, så det går fint selv om jeg eventuelt trenger til selve kontrolldagen og.)

Hører til Haukeland , da kjøper jeg ikke noe mer enn fram til den første kontrollen værtfall..
men må si at jeg gruer meg litt til og bruke sprøytene selv :wacky:

Spør på haukeland om hvor mye du bør kjøpe.. jeg hører til st olavs pga ventetiden på haukeland, men bor i bergen og sykehusapoteket måtte flere ganger bestille ting for meg som de ikke hadde inne! Kan hende de ikke bruker den typen sprøyte så mye på KK og at det var derfor, men spør de :)

Ja kan høre med de.. jeg skal bruke bemfola, og mener hun sa at på apoteket på Haukeland hadde de inne det meste..

Og tror jeg har fått kommet raskt til pga min alder, føler jeg har ventet en evighet hehe, men har allikevel ikke ventet i ca 7-8 mnd før vi fikk starte opp ;)

Back
Topp