Ang spilebh

Tulleklompen

Glad i forumet
Er det sånn at man helst bør ha bh uten spiler som gravid?
Mener å huske jeg leste det kunne rote til med melkegangene, men finner det ikke igjen.
Det er kanskje mer etter fødsel det er viktig?

Smak og behag tenker jeg.... ikke alle som har bryster til å gå med bher uten spile heller. Jeg hadde alltid det i forige svangerskap og under amming.

Spilene er jo under og på siden av puppen, mens melkegangene går fra melkekjertlene til brystvorten. Kan aldri tenke meg at spiler skal ha noe å si for akkurat det. Det er vel mer smak og behag om hva man liker. Har så stor byste at jeg har alltid brukt bh med spiler og amming har aldri tatt skade av spiler.

Jeg kjøpte meg et par nye bh-er forrige helg, og var da innom to undertøysbutikker. De så at så lenge bh-en passer brystene dine, så er det ikke noe problem. Men var et par av bh-ene jeg prøvde og følte passa, men som jeg fikk beskjed om at spilene traff feil på brystene da de fikk se de på. Anbefaler deg å ta en tur innom en undertøysbutikk for å få hjelp dersom du er usikker.

Ps: jeg sa i fra om at siden jeg er gravid og brystene gjerne vil fortsette å endre seg, så var jeg ikke interessert i å betale mye for bh-er. De hjalp meg derfor med å finne både rimelige bh-er og bh-er på salg. Så det vart to bh-er som er komfortable, men fine, og som også kosta lite fordi de var på 50 prosent! [emoji16]

Sniker

Under svangerskapet går det mer på komfort, men ift melkeproduksjon og spesielt de første månedene med amming kan spiler være negativt.

Spilene er jo under og på siden av puppen, mens melkegangene går fra melkekjertlene til brystvorten. Kan aldri tenke meg at spiler skal ha noe å si for akkurat det. Det er vel mer smak og behag om hva man liker. Har så stor byste at jeg har alltid brukt bh med spiler og amming har aldri tatt skade av spiler.

Ja var litt det jeg tenkte på. Men så mente jeg å ha lest det ett sted, så tenkte det var greit å høre :)
Jeg har også alltid brukt bh med spiler, så føler meg mest komfortabel med det. Men er førstegangs og vil gjerne få til ammingen. Har noen i familien som slet med trange melkeganger, og ønsker å gjøre alt for å unngå det. :eek:

Sniker

Under svangerskapet går det mer på komfort, men ift melkeproduksjon og spesielt de første månedene med amming kan spiler være negativt.

Takk for svar :happy: Da er det jo ikke noe sak. Da må jeg jo uansett ut å kjøpe nye bh er.
Foreløbig passer jeg fortsatt noen av bh ene mine, hvis jeg bare har forlenger bak.

Jeg kjøpte meg et par nye bh-er forrige helg, og var da innom to undertøysbutikker. De så at så lenge bh-en passer brystene dine, så er det ikke noe problem. Men var et par av bh-ene jeg prøvde og følte passa, men som jeg fikk beskjed om at spilene traff feil på brystene da de fikk se de på. Anbefaler deg å ta en tur innom en undertøysbutikk for å få hjelp dersom du er usikker.

Ps: jeg sa i fra om at siden jeg er gravid og brystene gjerne vil fortsette å endre seg, så var jeg ikke interessert i å betale mye for bh-er. De hjalp meg derfor med å finne både rimelige bh-er og bh-er på salg. Så det vart to bh-er som er komfortable, men fine, og som også kosta lite fordi de var på 50 prosent! [emoji16]

Takk for gode tips. Tenker jeg også drar til en undertøysbutikk snart. Foreløbig passer jeg fortsatt noen av bh ene mine, så drøyer det litt til :angelic:

Ja var litt det jeg tenkte på. Men så mente jeg å ha lest det ett sted, så tenkte det var greit å høre :)
Jeg har også alltid brukt bh med spiler, så føler meg mest komfortabel med det. Men er førstegangs og vil gjerne få til ammingen. Har noen i familien som slet med trange melkeganger, og ønsker å gjøre alt for å unngå det. :eek:

Amming er jo så individuelt[emoji4] Tror ikke du skal ta hensyn til annet enn komfort når du velger amme bh. Jeg bruker kun med spiler til vanlig, etter fødsel er det stikk motsatt, da er det myke amme bher i bomull eller ull, uten spiler. Må jo sove med bh på ellers blir alt i senga vått av morsmelk[emoji85] Etter å ha ammet 4 barn de siste 13 årene er min erfaring at man ikke må stresse så mye med ammingen. Det er ikke sånn at babyen må ammes med en gang og at alt må gå på skinner fra første minutt. Mine gutter har fått ligge mye på brystet, leter seg frem, prøvd å finne tak i brystet selv, sånn at vi har blitt kjent. Purelan salve har bært avgjørende for min amming, fordi sårheten blir lindret hele tiden og salven kan være på selv når babyen suger. Man må finne litt sin egen måte å gjøre ting på, samtidig som erfarne damer på barsel har gode råd. Puppene er heller ikke full av melk når babyen blir født, det er noe som kommer seg iløpet av de første dagene, så det kan være tøft å ikke ha en tre retters klar til nurket med en gang[emoji4] Men det kommer seg, tid og minst mulig stress[emoji106]

Back
Topp