ang sparking....

emk23

Forelsket i forumet
jeg er nå 21uker med mitt 3barn,kjenner dagelige spark. er dette vanlig(så tidlig?)  når merket dere spark daglig? og jeg synes den sparker hardt,man kan kjenne det utefor nå.....

Jeg kjente faktisk spark (litt mer som bobling kanskje) helt fra uke 20 med min første! Er veldig vanlig for flergangsfødende å kjenne det tidligere enn dette også..

hmmm jeg vet faktisk ikke....

jeg kjente spark hver dag siden uke 18

Jeg er gravid med nr 2 og kjente spark og liv i uke 14, har hatt daglige spark siden uke 18. Samboer kunne kjenne utenpå magen også i uke 18.. [:)]

Det er ikke uvanlig at flergangsfødende kjenner fosterbevegelser tidligere enn førstegangsfødende. Det er vel vanlig å kjenne de første bevegelser fra uke 14-18, og i uke 21 bør du kjenne bevegelser. Jeg synes ikke det er tidlig. Jeg venter også mitt tredje barn, og jeg begynte å kjenne tydelige bevegelser rundt uke 16. Etter det har jeg kjent daglige spark. 

Tro det eller ei, jeg har kjent spark så og si daglig siden uke15. Men nå skal det sies at han er veldig aktiv inne i magen, da. De sier jo at når det nærmer seg termin og det blir trangt, så roer babyen seg litt. Ikke denne krabbaten, nei. Her er det "headspinn" på blæra og kraftige fraspark rett som det er. Tror det varierer litt når folk kjenner sparkene etter hvordan morkaka ligger også, om den ligger i forkant eller bakkant av livmora.[;)]

Hmmm gleder meg til  jeg kan kjenne liv også....
Føler meg vel ikke så veldig gravid heller jeg....[&:]
Men det kommer vel, og det gleder jeg meg til.

Eg er gravid med min første og eg har kunne kjent spark daglig siden uke 17 og sambo har kjent sparkene siden uke 18. så det er nok ikkje så uvanlig nei.[:D] Eg begynte å kjenne liv allerede i uke 14 da, men det var meir som bobling og ikkje alltid kvar dag.

Back
Topp