ang spark

2008/2013/2014

Glad i forumet
Når er det egentlig vi skal kjenne spark daglig og regelmessig??

Fra uke 28 tror jeg?!

Godt mulig at jeg tar feil, men mener å ha lest det? :confused005
hehe er så mange rare smilyer her :p

jeg googlet det. fant litt forskjellig, på den ene sto det uke 28 som du sier på andre sto det uke 23-24...

Når jeg gikk gravid så fikk jeg beskjed om at man fra uk 24-25 burde kjenne liv daglig.

Og at man fra uke 28 burde kjenne minst X antall spark/bevegelse i løpet av 20minutter på et tidspunkt hvor fosteret normalt sett var aktiv.

hehe er så mange rare smilyer her :p

jeg googlet det. fant litt forskjellig, på den ene sto det uke 28 som du sier på andre sto det uke 23-24...
Ja, jeg vet o_O hihi
Ja, etter litt googling finner jeg også mye forskjellig, spesielt på forskjellige forum, men jeg er ganske sikker på at jordmødre og leger går ut i fra uke 26-28. Seint ja, men inntil da har jo babyen ganske stor tumleplass enda, så det er ganske logisk også :)
Min JM har spurt meg 2 kontroller på rad allerede om jeg kjenner daglige spark, så jeg tror de begynner tidligere å registrere daglige spark på helsekortet vårt, men at det ikke er før etter uke 28 de stiller spørsmålstegn ved at man ikke kjenner daglig og sender mor videre til undersøkelse.

Når jeg gikk gravid så fikk jeg beskjed om at man fra uk 24-25 burde kjenne liv daglig.

Og at man fra uke 28 burde kjenne minst X antall spark/bevegelse i løpet av 20minutter på et tidspunkt hvor fosteret normalt sett var aktiv.
Mange opplever jo å ikke kjenne de første sprakene før rundt uke 23-25?!

Sniker litt fra August, fra uke 25 SKAL du kjenne spark daglig. Det trenger ikke være mye, eller regelmessig - men du skal kjenne bevegelser og spark hver eneste dag.

Mange opplever jo å ikke kjenne de første sprakene før rundt uke 23-25?!
Synes det hørtes sent ut.. men hvis morkaken ligger i veien så.. kanskje de da skal kjenne spark hver dag etter det bare? :)

Spurte jordmor, og hun sa fra uke 25-26 skulle man kjenne daglig, og ta kontakt med føden om man ikke hadde kjent noe på en dag..

Back
Topp