ang sopp/sår i halsen

pops25

Forelsket i forumet
vet det har vært en tråd på det her tidligere, men jeg finner den ikke igjen. Vesla her blir ordenlig rød i "hals valken" eller hva jeg skal kalle det, og det lukter vondt. Vasker og tørker morgen og kveld. Det blir litt bra, også blusser det opp igjen. Det jeg ikke vet, er hva jeg kan smøre på det for at det skal bli borte?? Noen som husker hva som kom opp den gangen, eller som  har noen tips??

Og da blir det borte? Hvordan sink salve da, har den til doktor greve.. har det noe å si?[8|]

noen tipset å bruke potetmel? om jeg husker rett :) 

ja, det minns jeg å huske også. Jeg får teste diverse på henne.. ser jo så vondt ut, og det blusser jo bare opp igjen hele tiden.. Takk for svar jenter[:)]

her hadde hun og kjempe masse og det væsket seg,prøvde masse forskjelligt og til slutt masse sinksalve hele dagen og natten i 3-4 dager og no er det endelig borte og har vert det i litt over en uke....(bank i bordet)

det som er viktig er at du holder det rent og tørt. for å holde det tørt ville jeg ha brukt pudder jeg altså. eller potetmel som nevnt over for da bli det ikke fuktig. også vasker du det helt rent, tørker det helt tørt, gjerne luft tørke hvis du får til det og på med pudder igjen .

Ja, vi er nøye på det, vasker og tørker godt morgen og kveld, og hvis gulpet etc, men det har liksom ikke hjulpet, skal teste sink nå..[:)]

Vi bruker zilulen zinksalve. Funker veldig bra.

Potetmel bør du prøve. Bruk det må gutten her nå han er sår nedentil. Virker sikkert under halsen også :)

Vi har strevd med samme problem. Sår hals og vond lukt. Her gikk det fortest bort da vi ungikk å vaske for mye med kluter, men heller la minsten ligge på magen i en badebalje med litt vann. Slik fikk vi vasket og skylt halsen uten å gnikke for mye. Etterpå var det lufttørking på magen og tusen og en millioner spilloppøvelser for å få henne til å kikke opp. Til slutt en dæsj med potetmel (fantastiske greier!), og hun var allerede mye bedre dagen etter:)

Det kan ikke være at ho må bli kvitt sopp infeksjonen i kroppen da? Er veldig dårlig på det her, men mener å ha hørt at når man har infeksjonen i kroppen så kan den blusse opp på nytt hele tiden, at man må ta en kur for å bli kvitt den. Eller er jeg helt på bærtur?[8D]

Back
Topp