Ang sopp på puppene...

Miriamsmams

Glad i forumet
Jeg liker ikke å brette ut om dette på et forum, men det får la gå.

Jeg har hatt sopp på puppene så lenge jeg har ammet tror jeg. smart 4 måneder. Jentungen har ingenting i munn. Legen gav meg canesten som jeg skulle smøre på. Nå har jeg hold på i over 3 uker, men det er der fremdeles. Blir ikke kvitt det. Har noen slitt med det samme problemet, evt hva gjorde du???

fikk mycostatin. ga det til ungen og smørte det på brystene. ble borte raskt.

turboquattro skrev:
fikk mycostatin. ga det til ungen og smørte det på brystene. ble borte raskt.

Samme her

Jeg ga mycostatin til babyen, og brukte canesten selv. Det ble raskt bedre, og borte i løpet av 2 uker. Kokte og kokte og kokte alt av smokker og annet hun puttet i munnen. 

Du sier ikke noe om hva du behandler babyen med, men uten mycostatin kommer dere neppe til å bli kvitt soppen. Hvis kombinasjonen mycostatin og canesten ikke hjelper, så finnes det andre medisiner du kan prøve for deg selv. Anbefaler deg å kontakte ammehjelpen for råd dersom du ikke blir kvitt problemet raskt.

Du har helt sikker lest denne, men jeg legger den ved likevel: http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Sukkertopp skrev:
Jeg ga mycostatin til babyen, og brukte canesten selv. Det ble raskt bedre, og borte i løpet av 2 uker. Kokte og kokte og kokte alt av smokker og annet hun puttet i munnen. 

Du sier ikke noe om hva du behandler babyen med, men uten mycostatin kommer dere neppe til å bli kvitt soppen. Hvis kombinasjonen mycostatin og canesten ikke hjelper, så finnes det andre medisiner du kan prøve for deg selv. Anbefaler deg å kontakte ammehjelpen for råd dersom du ikke blir kvitt problemet raskt.

Du har helt sikker lest denne, men jeg legger den ved likevel: http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Legen sjekket babyen, hun har ikke sopp, og det smitter ikke nødvendigvis fra pupp til mnunn. SÅ derfor behandler jeg bare brystene. men blir ikke kvitt det

Miriamsmams skrev:

Sukkertopp skrev:

Legen sjekket babyen, hun har ikke sopp, og det smitter ikke nødvendigvis fra pupp til mnunn. SÅ derfor behandler jeg bare brystene. men blir ikke kvitt det

Babyen skal ha behandling uansett om hun har symptomer eller ikke, ellers blir du aldri kvitt det. Sjekk den linken til ammehjelpen. Der er det et skriv du kan printe ut og ta med til legen for å få riktig behandling. Dessverre er det mange leger som ikke er helt oppdatert på ammeproblemer, derfor har nasjonalt kompetansesenter for amming laget det skrivet. 

Min baby hadde heller ikke synlig trøske. Likevel fikk jeg ikke bare sopp på brystene, men også flassende utslett på siden av haken der hun brukte å sutte på meg. Begge deler forsvant med behandling, det var helt klart at hun hadde det i munnen selv om det ikke vistes.

Jeg har hatt det i to-tre omganger. Behandlet med mycostatin og canesten først, men måtte til slutt få en krem som het apolar til puppa og tabletter (som jeg ikke husker hva heter) for å ta knekken på dritten. 
Spør legen om å få tablettkur og kjør på den samtidig med alt det andre. Du må være kjempenøye med koking av smokker, av ditt nattøy, sengetøy, vaske leker osv osv.... Det var et styr... 

Prikketrusa skrev:
Jeg har hatt det i to-tre omganger. Behandlet med mycostatin og canesten først, men måtte til slutt få en krem som het apolar til puppa og tabletter (som jeg ikke husker hva heter) for å ta knekken på dritten. 
Spør legen om å få tablettkur og kjør på den samtidig med alt det andre. Du må være kjempenøye med koking av smokker, av ditt nattøy, sengetøy, vaske leker osv osv.... Det var et styr... 

Men du kan vel ikke amme da?

Miriamsmams skrev:

Prikketrusa skrev:

Men du kan vel ikke amme da?

Joda, du kan trygt amme om du må ha tabletter også. Det står om det også i skrivet du bør ta med til legen. Uansett så må du nok prøve med mycostatin til babyen først, du kan ikke forvente å bli bra uten riktig behandling.

Back
Topp