Ang solvipect hostesaft..

to rosa

Andre møte med forumet
Dette skrev jeg av fra en bok..[;)] Så at det var så mange som skriver om det nå, så tenkte jeg kunne legge det ut her også[:)]
Jeg tok to slurker av flaska dagen før positiv EL test, og de to dagene jeg har positiv EL test..den satt den[:D] Tror det er liten vits i å prøve det mnd etter mnd etter mnd..men skader iallefall ikke litt[;)]
Håper dere får nytte av det!

Skrevet av "snarveier til svangerskapet, 92 råd"


-Prøv hostesaft

Det fortoner seg kanskje en smule desperat, men rådet er faktisk temmelig godt underbygget. Helt vanlig reseptfri hostesaft er et velbrukt -og bivirkningsfritt- middel mot ufrivillig barnløshet, anbefalt av en rekke amerikanske leger.

Flere tilsynelatende ufruktbare kvinner er plutselig blitt gravide etter å ha fått i seg hosemikstur mot luftveisproblemer. Ikke hvilken som helst helst medisin, riktignok. Hemmligheten er stoffet guaifenesin, som i dag kun finnes i den reseptfrie hostesaften Solvipect i Norge (boka er fra 2002). Stoffet innvirker på slimhinnene i luftveiene, men forandrer samtidig også slimet i livmoren, ifølge enkelte amerikanske forskere. Livmorslimet konsistens kan gjøre det vanskelig for sædcellene å befrukte egget, noe som er årsaken til ufrivillig barnløshet hos enkelte kvinner. Men små doser med hostesaft skal altså være nok til å fortynne slimet og øke sjansen for graviditet. En til to spisesjeer daglig fra tre-fire dager før eggløsningen, skal visstnok holde.

Legen Jerome Check - hostemiksturens hovedtalsmann i USA, så å si - markesfører guaifenesin som et billig, trygt og effektivt middel mot barnløshet. Han hevder at 30 prosent av alle kvinner som er barnløse på grunn av livmorslimet, blir gravide etter en slik kur. Mer skal det ikke til, skal vi tro han rett. Det skal vi imidlertidig ikke gjøre, iflge hans kritikere - som blanta nnet innvender at Check ikke kan bevise sine påstander.

Uansett sannheten; skadelig er i hvert fall ikke denne hostesaftet - med midre du heller i deg litervis om dagen....
 
Back
Topp