ang snakkingen til Sondre

lills

Gift med forumet
Ja, nå har vi vært til helsestasjon pga snakkinga og hun ville henvise til PPT , fordi hun hadde veldig lav terskel for henvisning.. Mente det var bedre til tidligere det skjedde..
Merker det har løst litt bare i det siste, fordi han sier for eks: mamma lese for Sondre (eller sssssønne som han sier om seg selv..) Kommer mer setninger og han gjentar endelig!
Han har liksom ikke gjentatt noe særlig før, han har kanskje sagt det en gang fint og deretter har neste gang blitt bare rør....

Gleder meg til snakkinga kommer!! De skal forresten "teste" han litt i barnehagen for å se hvor han er da...

Så bra, greit å få en vurdering av han, så er det ikke sikkert man skal gjøre så masse enda. Han er jo fortsatt liten [;)]

Det er jo flott at han får oppfølging da! Hvordan er det i barnehagen han går, har de et fast opplegg når det kommer til språk og læring? Her vet jeg at de følger alle barna opp gjennom hele året og følger med på hvordan språk og forståelse for tall, bokstaver, farger osv (etter alder) utvikles gjennom året. Vi foreldre får en slags vurdering for hver foreldresamtale og jeg synes det er en veldig grei "pekepinn" for utviklinga atil TB, greit at jeg følger med selv også, men jeg har liksom ikke så mange andre barn å sammenligne han med[8D

Lykke til i alle fall!

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Så bra, greit å få en vurdering av han, så er det ikke sikkert man skal gjøre så masse enda. Han er jo fortsatt liten [;)]

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

ang språk så er det mye man gjør helt fra begynnelsen av.[:)] spespeder er inne å jobber med barn nede i 2årsalderen med språk. men som regel er det noe bhg (og vanlige pedagoger) gjør med alle samlet enten de "trenger" det eller ikke, altså kun med enkeltbarn venter litt på seg om barnet ikke har stagnert. uansett bare fint med ekstra stimuli, gjør ikke noe om det egentlig ikke trengs liksom..

Skjønner det, jeg tenker bare at det sikkert ikke er unormalt og noe galt med han, for han er fortsatt ikke SÅ gammel. Men absolutt bra de tar tak i det og det er sikkert litt annet opplegg enn om han hadde vært 5 år. [;)]

Kjempe bra at det blir tatt tak i[:D]

Back
Topp