Ang smokk..

*p!nk smile*

Forumet er livet
Snuppa ligger her å sutter på tommelen...burde jeg gi henne smokk isteden? Eller hva er "regelen" på dette??[:)]

Her får han bare smokk, liker ikke tommelen.. hehe..
gjorde det i begynnelsen, men gikk over etter en stund[:)]

Har to anti smokk jenter. Storesøster trøster seg med 2 fingre mens lillesøster ikke bruker noe.
Syntes personlig de skal få gjøre det de ønsker. Kommer nok ikke til å suge på de fingrene når hun er 18 [:D].

ORIGINAL: ~Kine~

er vel ikke noe regel..men er vel kanskje lettere å slutte med sutt en tommel når den tid  kommer...tommelen kan man lissom ikke bare fjerne..så har ho suttebehov så ville jeg heller gitt sutt

Har det noe å si at hun bare er 10 dager gammel??

Sjøl så suttet eg på tommelen allllllt for lenge-så her puttet eg fort en smokk inn hvis dei ville sutte på tommelen[;)]

snuppa ville ha tommelen, eg dyttet inn smokken. Endte med at hun ikke tok noen av delene[;)] så ingen smokk her siden hun var 4 mnd...

Jeg annbefaler at du gjør det, som regel så har små sugebehov og er greit å ha en unge som er glad i smokk for det er lettere å trøste en grinende unge som tar smokk enn en unge som ikke har det. og at senere med årene så er det lettere å fjerne smokken enn en finger if you know what I meen[8D]

tror jeg ville prøvd med smokk

Så lenge ammingen har kommet godt i gang ( hvis du ammer da) er det ikke no problem med smokken. Her var han 5-6 dager da vi begynte, han har et ekstremt suttebehov, som gikk sterkt utover puppene mine[8D]

Der fikk hun smokken[:D] One happy baby[:)]

Ja,det burde du.. Det er lettere å venne de av med smokken enn med tommelen...

Jeg brukte tommelen da jeg var lita.. Brukte den leeenge(det er mye mer vanskelig å slutte med en tommel, enn en sutt!) Tror jeg var 5(!) før jeg slutta helt, og jeg har skjeive tenner!
Mine 3 småsøstre har brukt sutt, ingen har skjeve tenner, og alle var "avvendt" fra sutta da de var 2!

Så her veier jeg mer mot å la barn med suttebehov ha en sutt, enn bruke tommelen!

Hu sutta litt på den så spytta hu den ut igjen...hehe[:)]

Tannlegen her anbefalte smokk foran tommelen, fordi det er lettere å slutte med smokk enn med tommelen....

tobias fikk smokk på sykehuset da han var 2 dager gammel.. fikk ikke noe problemer med amminga..

Back
Topp