Ang smokk!!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Kom nettopp hjem fra sykehuset nå. Har sovet 2-3 timer i natt bortsett fra det har ho hengt i puppen siden 21 igår kveld. Melka mi har ikke kommet ordentlig enda heller:(

På sykehuset var dem totalt imot smokk og ville ikke at jeg skulle gi ho det..

Nå måtte jeg bare prøve smokk, fordi ho har hengt i puppene i over en time nå.. Å ho roa seg med en gang.. Hadde ho vært sulten hadde ho vel blitt grinete for at det ikke kommer no melk fra smokken? Er det veldig feil av meg å gi ho den?
Er vel bare å ikke la ho ha den i flere timer i gangen?

Håper på tips og råd, for jeg er veldig opptatt av å få til amminga og vil ikke ødelegge for meg selv:/

Sorry for en rote tråd..

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Sent from my iPhone using BV Forum

Iseliin laget en tråd på Generelt med smokk som tema og fikk mange fine råd.
Et godt råd var å bruke smokken til barnet sovner inn, for så å fjerne den.
Og hvis babyen mister interessen for brystet/ammingen må man bare la være å bruke smokk en periode.
Hadde nok gjort det samme som deg, lite liv i å være en smokk :(

(Kjære vene, 4 setninger og "smokk" i hver eneste - kreativt...! :p )

Nå ble jeg glad for denne tråden. Snuppa er 7 dager gammel imorgen, og jeg har ikke gjort annet enn å amme og nå trengte jeg pause!! Prøvde smokken for første gang nå, og hun falt veldig fort til ro. Jeg også lurer på dette om dem hadde falt så fort til ro om dem var sultene? Hun pleier nemmelig bare spise 10-15 min før hun sovner ved brystet....

her bruker vi smokk,så glad for att han tar den..her ga vi lille smokk dag nr.2,godt å få litt avbrekk fra puppen.

Der jeg var, var de også veldig imot smokk. Latterlig spør du meg. Babyer har jo et ekstremt sugebehov, så det er jo naturlig at man begynner med smokk.

Jeg brydde meg 0 om hva de sa på sykehuset. Gav henne smokk og så at hun koste seg med den.

Takk Gud for smokken- Den er poppis hos oss og vi kommer til å fortsette med den og med god samvittighet :)

Så lenge babyen har fått til riktig sugegrep under amminga, så ser jeg ingen problem med bruk av smokk:)

Der jeg var, var de også veldig imot smokk. Latterlig spør du meg. Babyer har jo et ekstremt sugebehov, så det er jo naturlig at man begynner med smokk.

Jeg brydde meg 0 om hva de sa på sykehuset. Gav henne smokk og så at hun koste seg med den.

Takk Gud for smokken- Den er poppis hos oss og vi kommer til å fortsette med den og med god samvittighet :)
Ja prøvde meg på sykehuset i all hemmelighet, men ho ville ikke ta den (mam) når vi kom hjem fikk ho avent, den ville ho ha :p

Ammer du? :)

Lillesøster: 13.05.2014

Ja prøvde meg på sykehuset i all hemmelighet, men ho ville ikke ta den (mam) når vi kom hjem fikk ho avent, den ville ho ha :p

Ammer du? :)

Frøkena her i gården er også veldig kresen på smokkene faktisk.
Kun et merke hun vil ha:) Husker ikke om det er mam eller avent sine.

Jeg ammer, men fullammer ikke.
Gir litt mme i tilleg til det hun får av meg.
Fungerer veldig fint.
Veldig deilig at hun ikke bare er avhengig av meg og at mannen kan bidra litt på den fronten også . Han synes jo det er kjempe kos å kunne ta litt del i matingen han også.

Jeg bet tennene i sammen og levde som en smokk for henne. Er glad for det nå som jeg har fått skikkelig med melk, for nå henger hun ikke i puppen lengre. Hadde et par netter hvor vi måtte gi mme for at jeg skulle få et par timers søvn, men ellers har jeg bare ammet. Tror at hos oss så vil jeg vente litt til før hun får smokk, bare for å være sikker på at ammingen er helt etabler. Jm på helsestasjon sa at smokk var ikke det verste en kunne gi dem hvis de hadde et stort sugebehov, i og med at det ikke kommer melk ut av dem så skal de vist ikke ødelegge for ammingen.
Men folk og barn er forskjellig, så en må finne ut hva som fungerer best for dere ;) så funker smokk, så hvorfor ikke da ;)

Jeg bet tennene i sammen og levde som en smokk for henne. Er glad for det nå som jeg har fått skikkelig med melk, for nå henger hun ikke i puppen lengre. Hadde et par netter hvor vi måtte gi mme for at jeg skulle få et par timers søvn, men ellers har jeg bare ammet. Tror at hos oss så vil jeg vente litt til før hun får smokk, bare for å være sikker på at ammingen er helt etabler. Jm på helsestasjon sa at smokk var ikke det verste en kunne gi dem hvis de hadde et stort sugebehov, i og med at det ikke kommer melk ut av dem så skal de vist ikke ødelegge for ammingen.
Men folk og barn er forskjellig, så en må finne ut hva som fungerer best for dere ;) så funker smokk, så hvorfor ikke da ;)

Hvor lenge bet du sammen tennene?
Har nå amma siden tirsdag, å fortsatt ikke noe særlig med melk:/// kommer litt, men ikke mye:((((((
Tenker at etter ho har hengt i puppen i over to døgn må det vel skje no?:/

Her kom melka på dag 4, men på sjukehuset sa dei eg kunne la han sutte på min finger for litt avlastning :) når vi kom heim fant eg fram tutten, men da kom melka også! Så han vil ha tutt kanskje 2 ganger i døgnet, er rolig ellers og ammer ca kvar 1,5-2 time;)

Kom ikke melk før 3 ell 4 dagen her heller altså, men det lille jeg hadde var nok. Det tar litt tid før det setter igang, husk at det er jo hormoner som styrer dette og jo oftere du legger til barnet jo mer vil hjernen få beskjed om at kroppen må produsere melk. Vi hadde to-tre dager hjemme hvor jeg amma og amma og amma, ble jo aaaldri ferdig og fikk aldri nok, hadde kanskje en times pause også påan igjen. Da sa baby ifra om at han trenger mer og produksjonen den måtte øke. Er derfor jeg har vært så forsiktig med smokk i starten, da han regulerer produksjon hos meg. Hadde han fått smokk hadde han ikke fått opp produksjon og da hadde han ikke blitt mett og ikke lagt på seg. :) så for meg var det i hvertfall en forutsetning at han hadde lagt på seg og det hadde han jo; 500 gr på 10 dager :)

Jeg ville så langt det lar seg gjøre vente med smokk til ammingen er helt på plass. Vår første hadde helt feil sugeteknikk i starten, noe som gjorde at jeg ble så sår at det blødde fra puppen og jeg fikk etterhvert store skorper som løsnet hver gang hun sugde. Ikke noe morro og forferdelig vondt! Måtte pumpe og gi på flaske en liten stund til det hadde grodd litt. Fortsatte å slite med sugeteknikken etter litt flaskebruk, men det ordnet seg til slutt.

Begge våre jenter har fått tilbud om smokk fra de var ca 2 uker, men ingen av dem har villet ha! Prøvde med forskjellige merker, men de ble bare spyttet ut. Nå i ettertid er jeg veldig glad for at det ble som det ble. Deilig å slippe å stappe den smokken inn i munnen hver gang de mister den.... Lillebror i magen kommer nok til å få tilbud om smokk han også, men det er han som bestemmer om han vil ha den eller ikke!

Hvor lenge bet du sammen tennene?
Har nå amma siden tirsdag, å fortsatt ikke noe særlig med melk:/// kommer litt, men ikke mye:((((((
Tenker at etter ho har hengt i puppen i over to døgn må det vel skje no?:/

Fikk melk på dag 5, men det er ikke før i de siste dagene jeg har fått nok melk til at hun klarer seg 1-3 timer imellom hver gang og hun er snart to uker nå. Så det tok sin tid, men for oss så var det verdt det ;)

Ok:)) har jo melk, men ikke nok til at ho blir fornøyd.. Får bare fortsette å amme, så kommer det vel :)

Her blir det nok smokk prøving med en gang vi kommer hjem! Orker ikkje å lage klart for ammingen for at hun skal sutte en gang eller to! Sykehuset her sier nei til smokk de 2 første ukene

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp