Ang. skole og alder... Hvor gammel er du?

Chinchilla

Forumet er livet
Jeg er så gammel at jeg husker at vi syntes det var stas å få stensiler i forskjellige farger! [8D]

Jeg er så gammel at alt vi lærte i EDB timene... (Oooh det var "nytt og stas" den gang) var å bytte farge på bakrunnen og på bokstavene. I de mer avanserte timene fikk vi tegne hus og enkle strek tegninger ved å legge inn koordinater. Vi var tre stk på hver datamaskin så man var skikkelig heldig om man fikk trykke på knappene selv. [8D]
Er født i '72.

Jeg er så gammel at vi hadde skjønnskrift som fag på skolen[8D]

Vi hadde forresten maskinskriving som valgfag!!!!!!!!

Jeg var vel blandt de siste som hadde "o-fag" på skolen? [8D]

Jeg er ikke så gammel[8D][8D]

Men vi hadde o-fag [:D]

Å i 5 eller 6 klasse(var det vel) lærte vi å gå inn på internett på skolen..
Hadde datatime 1 time en gang i uken[8D]

Den dataen var TREG[8D]

Edit: Hoppet også over 4 klasse pga reformen :)

Jeg oppa over ett klassetrinn pga reformen... Hadde vel også o-fag om ikke jeg husker heeeelt feil[:)]

Jeg er så gammel at jeg nesten lo meg i hjel av de som hadde EDB som valgfag, for jeg skjønte ikke hva de skulle bruke det til. Dessuten elsket jeg O-fag. Sang "fager kveldssol" hver ettermiddag, og hadde diktat hver torsdag.

Jeg så gammel at jeg har opplevd å måtte sitte igjen på skolen...

ORIGINAL: IsThaBeth

Jeg er så gammel at jeg nesten lo meg i hjel av de som hadde EDB som valgfag, for jeg skjønte ikke hva de skulle bruke det til. Dessuten elsket jeg O-fag. Sang "fager kveldssol" hver ettermiddag, og hadde diktat hver torsdag.
hørtes skremmende ut om min skoledag[:-] "Kom mai du skjønne milde...."

ORIGINAL: forvirretmor

Gjør skoooogen aaaaaaaaatteeeeeeeeeeeeeeer grøøøøøøøøøøøøøøønn

ORIGINAL: forvirretmor

Gjør skoooogen aaaaaaaaatteeeeeeeeeeeeeeer grøøøøøøøøøøøøøøønn
og la ved bekk og kilde fiolen blomstre skjønn....

Vi hadde skjønnskrift/løkkeskrift som fag, og så hadde vi datatime en sjelden gang hvor vi lærte hvordan vi skulle skru av og på datamskinen og lagre dokumenter på disketter. Opplæring i internett bestod stort sett av bildesøk på Kvasir. (Som på den tiden var mye mer vanlig enn Google i Norge.) Jeg mener å huske jeg hadde o-fag også.
Jeg er av edel 87-årgang.

ORIGINAL: AnnaFrost

Vi hadde skjønnskrift/løkkeskrift som fag, og så hadde vi datatime en sjelden gang hvor vi lærte hvordan vi skulle skru av og på datamskinen og lagre dokumenter på disketter. Opplæring i internett bestod stort sett av bildesøk på Kvasir. (Som på den tiden var mye mer vanlig enn Google i Norge.) Jeg mener å huske jeg hadde o-fag også.
Jeg er av edel 87-årgang.

Internett kan jeg ikke huske vi hadde på skolen en gang, tror det eneste vi gjorde var å sitte i sånn "skrive fort" program og øve...
jeg er 85-årgang da[8D]

Nå får dere meg til å føle meg gammel....[8|]

Jeg er så gammel at vi sa "frøken" til læreren i 1.klasse [:-][8D]
Men i 2.klasse gikk den vekk, hehe ...

Og internett? Hmm, fikk høre om det på skolen i 10.klasse eller noe .... og disketter ja ... hmm ...
Mye som har endret seg gitt!!

Jeg hadde o-fag på barneskolen, hoppa over fjerdeklasse pga reformen, og jeg har gått i 0-klasse (nullteklasse som vi sa).

Jeg er så gammel at jeg var en av de første i min omg. krets som fikk mobiltelefon - da var jeg 16 år.
Er også så gammel at jeg tok IT fordypning på vgs, og der lærte vi Ecxel og Word, bl.a [8D]

Og så har jeg kun gått grunnskole i 9 år - var ikke noe tiende klasse da jeg gikk der [:D]

Fyller 30 år om fire uker.

Hadde også o-fag, øvde på touch-metoden på pc, syns det var stas med windows 3.11 og gikk aldri i 5. klasse, for den hoppet vi over.

86-modell

ORIGINAL: 999

Jeg var vel blandt de siste som hadde "o-fag" på skolen? [8D]

samme her [;)]
eller, orienterings-fag heter det vel egentlig??

Back
Topp