ang skattefradrag bhg

Da trekker du den summen fra årsinntekten din. Så skal skatteprosenten regnes av det du får da. Mellomlegget får du igjen.

Tror det er sånn.. Uten at jeg er 100% sikker..

det er 25000 for ett barn, og 40000 for to man kan skrive inn....[:)] Om du ikke fyller opp "kvoten" kan du og beregne kjøring til og fra barnehagen og plusse på... (men har man full barnehage går en jo overr kvoten da)[:)]

28%.

ORIGINAL: Monsoon

det er 25000 for ett barn, og 40000 for to man kan skrive inn....[:)] Om du ikke fyller opp "kvoten" kan du og beregne kjøring til og fra barnehagen og plusse på... (men har man full barnehage går en jo overr kvoten da)[:)]

Kan jeg føre opp kjøring til barnehagen altså? Hvordan gjør man det?
Vi fyller ikke opp kvoten selv med to barn på fulltid i barnehagen.... vi fikk årsoppgave på 35 000 fra barnehagen.

Du får ikke 31 000 tilbake på skatten, men 28% av 31 000 som er 8680 som trekkes fra på skatten du har betalt inn... Hvorvidt du får noe tilbake i det hele tatt kommer jo an på hvor mye du har skattet i forhold til inntekt, og hvor mange fradrag du har..

ORIGINAL: funny_bunny

Vi fyller ikke opp kvoten selv med to barn på fulltid i barnehagen.... vi fikk årsoppgave på 35 000 fra barnehagen.

Ja du kan føre opp det du kjører i "omveg" i forhold til jobb... husker ikke satsen, men jeg har gjort det de to siste årene. Skriver det på den plassen for ekstra opplysninger. Tror et fullt år er 220 dager så ganger du det med antall km og satsen som jeg ikke husker da[8D][:)]

ORIGINAL: funny_bunny

Ja du kan føre opp det du kjører i "omveg" i forhold til jobb... husker ikke satsen, men jeg har gjort det de to siste årene. Skriver det på den plassen for ekstra opplysninger. Tror et fullt år er 220 dager så ganger du det med antall km og satsen som jeg ikke husker da[8D][:)]

Takk for tips! dette skal jeg finne ut mer om.... barnehage og jobb er jo i to forskjellige retninger[:)]

Back
Topp