Ang seprasjon/barnebidrag

Min lille juli skatt

Glad i forumet
Noen som vet om det tar lang tid fra en sender inn seprasjonspapira og til du får det godkjent? Og tjener en far ca 400 000 i året,blir barnebidraget på mye ca da?[:)]

barnebidraget avhenger av fars inntekt, din inntekt, alder på barna, hvor mange barn som er involvert, hvor mange overnattinger i mnd barna har hos far - og om han eller du eller begge gifter dere/får nye barn med en annen...

det finnes en bidragskalkulator på www.nav.no som gir et ganske korrekt bilde på hvordan bidraget skal være..
det lønner seg å bli enige om bidrag selv, nav skal ha 860 kroner av hver av dere for å regne det ut.
De kan ta seg av innkrevingen uten at det koster noe, men det er altså selve utregninga som koster.

Ang separasjon aner jeg ikke..

Hos meg tok det ca 4 uker tror jeg. Så lenge begge skriver under med vitner, så skal det ikke ta lange tiden å få svar på separasjon.

Tar ikke mange ukene å få innvilget seperasjon. Angående bidrag er det ingen enkel sak. Ser flere sier en kan sjekke på nav sine sider, den bidragskalkulatoren sier deg kun hvor mye han har i bidragsevne, mange andre faktorer spiller inn når det gjelder hva du får utbetalt i bidrag. Har han f.eks flere barn å betale bidrag på kan det slå ut på bidragsevnen, altså at han skal betale mindre enn det en får fram på bidragskalkulatoren. Jeg vil anbefale deg å snakke med en i nav forvaltning, de er veldig grei og kan gi deg svar utfra dine opplysninger om inntekt på dere begge, antall barn, antall overnattinger osv.

Tusen takk for svar,får høre med Nav[:)]

Back
Topp