Ang. sengekant..

H0112

Glad i forumet

Vil bare minne dere på at sengekant de første månedene ikke er så bra bestandig.

Spesielt for de som har sprinkelsenger som er lukket/hel vegg på kortsidene. I tillegg står gjerne en langside(og en kortside) inntil veggen. Har man da på en høy sengekant så kan det bli veldig dårlig luft rundt babyen. Og da spesielt i varmen på sommeren..

Blir da større fare for krybbedød. Og det er jo strengt tatt ikke nødvendig med sengekant før babyen klarer å flytte litt på seg.. Ville bare si ifra emoticon

Bra du sa ifra om dette for det har jeg tenkt mye på. men trenger ikke å bekymre meg for, lillegutt skal ikke ligge på eget rom i sprinkelseng før han er ca 6 mnd :)

H0112 skrev:

Vil bare minne dere på at sengekant de første månedene ikke er så bra bestandig.

Spesielt for de som har sprinkelsenger som er lukket/hel vegg på kortsidene. I tillegg står gjerne en langside(og en kortside) inntil veggen. Har man da på en høy sengekant så kan det bli veldig dårlig luft rundt babyen. Og da spesielt i varmen på sommeren..

Blir da større fare for krybbedød. Og det er jo strengt tatt ikke nødvendig med sengekant før babyen klarer å flytte litt på seg.. Ville bare si ifra emoticon

Sant nok! Men babyer skal jo ikke ha for mye trekk heller, og om sommeren er somregel vinduene litt på gløtt... Men det vi gjorde var å brette den ene delen oppe i hode-enden tilside, slik fikk han både luft + jeg kunne se han når jeg lå i senga mi =)

Gullet hadde sengekant fra første stund, ble ikke varm og overopphetet av det, da ville jeg heller latt være å ha himmel over. Og passe på at soverommet ikke har over 18 grader. Når de er så små ligger de med hodet rett opp som regel, for man legger de aldri,aldri på magen!!!Jeg var LIVREDD krybbedød,men så aldri noe advarsel hverken fra skrivet om krybbedød fra sykehuset,hs eller bøker, om sengekanter.

Viktige med krybbedød er IKKE ligge på magen, IKKE samsov om dere røyker, ikke ha for varmt, ikke sove med lue inne, bytt madrass for hvert barn, og aldri teppe foran vognen.

Da han begynte å bevege seg kjøpte jeg pose som han ble bundet fast,slik at det ble umyulig å havne over på magen. Fjernet den rundt 7 mnder,da jeg viste han klarte å komme seg over på ryggen selv igjen.

Back
Topp