ang salg av "juleting" i butikken

x1xgotherina

Glad i forumet
Flere enn meg som synes de skulle venta med det til 1.desember??

Jeg er en av de som av prinsipp ikke kjøper julebrus eller julesjokolade før 1.desember.
Jeg føler at når de selger det så lenge før så dreper de litt gleden med jula...

Er helt enig med deg.. blir liksom jul så lenge nå, at en har mista julestemninga til jula kommer..

ORIGINAL: Marlu

ja, det hadde jo vært ideelt for oss, men sikkert ikke for butikkene.

Leste et interju med en plantagen sjef ifjor, og han sa at de tok inn julevarer tidlig, slik at de hadde jobb til alle der [:)]

og det er jo bra!

Var innom plantasjen første helga i oktober i fjor...og fikk nesten bakoversveis da de var i full gang med julevarene![:o]

Ut med hagemøblene og inn med nissene!
Ødelegger julestemninga mi altså![:(]

Julen begynner jo tidligere og tidligere for hvert år jo.[&:] Jeg syns ikke noe om det, er drittlei jul lenge før jula er her.
Tidligst i midten av november burde butikkene ta inn julevarer og pynte butikkene til jul, aller helst burde de ha ventet til 1desember.

Jeg er enig men det er ikke så enkelt.  mange butikker har ikke lager plass, og levrandørene det samme osv osv. Men må si en blir litt lei av all jule tingene når vi må se de så lenge. men tenk på de som jobber der da. Vi får bare leve med det[;)] 

Helt enig det er alt for tidlig. Julestemninga er borte for lengst når jula kommer.

synns di GODT kan begynne i september-oktober.
har ikke noe imot det.
blir suuuuperglad når det kommer juleting i butikkene:)
håper det kommer tili i år også!
og det gjør det nokk:)

Nja,ikke 1 desember,men ikke tideligere enn 1 mnd før....

ORIGINAL: ~Rosa~

Synes det er greit om de begynner 24 november, en måned før. For da blir det liksom sånn "åh, bare en måned igjen" [:)]

Det jeg ikke vil kjøpe enda, det kjøper jeg ikke. Har de det i butikken så trenger jeg jo ikke kjøpe av den grunn.. [:)]

Syns det er greit jeg, blir fort ferdig med juleinnkjøp og slike ting. Ødelegge ikke stemningen min hvertfall, forsterker den vel heller litt. [:)]

Jeg har vell egentlig ikke sett noe til jula enda heldigvis. Men marsipanen fra i fjor er vell rett rundt hjørnet.
Jeg synes jula kommer altfor tidlig.
Midten av november er greit å begynne synes jeg. Ikke et kvartal før jul[:D]

ORIGINAL: Camilla_81

Er helt enig med deg.. blir liksom jul så lenge nå, at en har mista julestemninga til jula kommer..

Jeg er helt enig at juletingene skulle komme først 1desember, det hadde blitt så mye mer høytidelig.  Men jeg har deltidsjobb i butikk og det etter å ha snakket med sjefene mine gjenntatte ganger viser det seg at de, hverken butikken eller levererandørene, tjener NOK penger om de kommer først da. Men poenget mitt her var at folk kjøper som bare rakker. De klager og syter over det, men de kjøper på haugevis med marsipan og julebrus. Blir litt sånn småkomisk..

julen er jo så fiiiin[:D] jo lengre den er jo bedre er det[8D][:D] man kan jo bare la vær å kjøpe noe hvis man virkelig ikke liker det[:)] syns egentlig det er værre at den får en så brå slutt, kjipe kjipe januar liksom, huff..

Back
Topp