Ang søvn......

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Sniker meg innpå her, holder til i februar. Men bare lurer på noe...ang søvn..
Mange av deres små som vil ha mat på nettene,eller er det noen som sover rundt? Leser mye at det bedrer seg når de blir tre mnd,noen som har merket at det stemmer??:)

Min gutt har sovet godt helt fra dag 1:) han sover 8 - 10 timer før han vil ha mat.
Storebror ville ha mat hver 3. time døgnet rundt til han var nesten 1år.

Vi mater også om natta, opptil 3 ganger... Men han sover med en gang etter da :)

Her så skulle han ha mat hver tredje time til han var fire uker ca, etter det sov han mellom fire og seks timer til han var nesten to mnd og etter det så sov han fra seks til åtte timer. Vi har alltid hatt veldi gode rutiner, me unntak av når han har øredøvende-da blit alt baré tull to tre døgn før han blir fornøyd å da går han nesten automatisk til sanne gode rutiner hvor han sover seks til åtte timer. Har og bynt legge han tidligere så nå får han mat halv ni, blir lagt etter det å da ska han ha mat i fire tiden, etter mat så bytter jeg bleie så legger jeg han igjen å så står vi opp mellom åtte og ni :-)3

Ok,ja her er det to-tre ganger på natta, varierer, følerer han sover lengre perioder nå så håper bare på det øker på nå. Har ei økt på 4-6 timer,vokner vil ha mat, sover tre-fire timer vil ha mat. Mn ikke alltid like lett og få han til og sove igjen i sin seng :/

stemmer ganske bra her :) nr 2 sov i 5-6 timer i strekk fra fødselen, og hadde da 1 måltid, så sov hun videre i noen timer :) og begynte vel å sove 11-12 timer i strekk fra hun var 2 mnd :) (kan ha vært nærmere 3 mnd, husker ikke 100%) :P

Her sover vi bra på natta, men ammer en gang. Som oftest i fire-femtiden om morgenen før vi sover videre.

Her sovner hun en gang mellom 19.00-21.00 og sover da mellom 4-6 timer før hu vil ha mat. Hun spiser og sovner fort igjen og sover da til ca 06.00. Det varierer litt, men nettene er som regel sånn.

Han sover alt fra 5-10 timer uten mat på natt :)

Hun får som regel siste maten rundt kl. 21, og legger seg etterpå. Da sover hun til ca.7-8 neste morgen.

Å så heldig du er da:) hvordan får du det til?

Husk at dette ikke er noe man enten "får til" eller "ikke får til", det er rett og slett veldig forskjellig hvordan babyer legger opp døgnrytmen sin fra naturens side. :) Så jevner det seg ut etterhvert som de blor eldreog mer mottakelige for å formes slik som passer vår døgnrytme.

Tror vi bare har vært heldige foreløbig,men alt kan jo forandre seg. Men vi gir en ganske god porsjon til henne på kvelden,og det gjør henne jo ganske trøtt.Hun er i tillegg ganske våken på dagtid,så da bruker hun energien sin da.

Vi har begynt med grøt,men hun er ikke så veldig glad i det enda.Så vi gir ca. 240 ml melk.

Back
Topp