ang søke om overflytting i bhg

EmmaT

Gift med forumet
småen har barnehageplass, men har søkt han over i en annen barnehage for noen måneder siden.

har han like stor sjanse for å få plass som de som ikke har barnehageplass?

Jeg tror han har større sjangs enn et barn som ikke har barnehageplass [:)]

ORIGINAL: lumina og Erik

åh hvorfor tror du det?

Overføringsbarn prioriteres over "nye" barn [;)]

ORIGINAL: EmmaT

ORIGINAL: lumina og Erik

åh hvorfor tror du det?

"Barnehagedamen" her i kommunen sa det.. vi venter på plass i annen barnehage...

Er visst vanlig.. i Bardu kommune står det bl.a

Barn som har barnehageplass og som ønsker endring i størrelsen på plassen eller som ønsker å bytte
barnehage blir prioritert foran nye søkere.

Det er ikke den kommunen jeg bor i, men kom når jeg googlet [:D]

Vi flytta til en ny bydel i sommer, og søkte overflytting på begge våre..
De havner foran barn som ikke har plass, men BAK de barna i den nye bydelen som allerede har plass i bydelen fra før..
Noe jeg synes er ganske latterlig...! Vi har fått inn største i ny barnehage, men siden vi bruker så sykt lang tid på å hente/levere så har jeg faktisk måtte kutte ned i antall timer om dagen på jobb...!
HÅÅÅÅÅPER hun får plass snart!

ok. havner nok bak da, for det er i samme bydel jeg søker. hm.

Men da havner du både foran de som ikke har plass, og de fra andre bydeler som vil ha plass...
TROOOR jeg?
Ble litt usikker nå faktisk, men jeg mener å huske at de sto bak alle de andre i bydelen her siden vi kom fra en annen bydel..
Men nå kan Jenny komme inn på søskenprioritet da siden storebror har fått plass..

hehe ok ble forvirra nå jeg og. søkte for 6 mnd siden, ikke hørt noe enda. håper han snart får den nye plassen [:)]

hehe ok ble forvirra nå jeg og. søkte for 6 mnd siden, ikke hørt noe enda. håper han snart får den nye plassen [:)]

Ja, vi flytta hit i juli, og største fikk plass 15. desember..
Men jeg ringte å masa minst en gang hver 14. dag...

ORIGINAL: Nesing

Jeg søkte om overflytting for min sønn innad i samme bydel. Gjorde det i august 2009, i samme moment som han begynte i bhg for første gang. Gikk i bhg i to mnd før vi fikk brev med tilbud om plass i bhg jeg hadde søkt ham overflyttet til og han begynte dermed der i midten av oktober. Gikk jo veldig greit for oss, jeg er sjeleglad for det. Håper dere er like heldige! Så lenge det er kommunal bhg, vet jeg i hvert fall at man kommer høyt opp på priroiteringslisten så lenge det handler om overflytting. Det fikk jeg beskjed om når jeg søkte for min gutt. [:)][:)]

ok, jeg venter enda etter 6 mnd. er nok ikke like lett å få barnehageplass her. barnehagen jeg søker småen vekk fra tar heller ikke opp nye barn nå neste opptak da de driver med oppussing av lokaler. så da går det nok lengre. ikke vet jeg. håper det ikke tar så mye lengre nå, er sliten.

ORIGINAL: Nesing

Jeg søkte om overflytting for min sønn innad i samme bydel. Gjorde det i august 2009, i samme moment som han begynte i bhg for første gang. Gikk i bhg i to mnd før vi fikk brev med tilbud om plass i bhg jeg hadde søkt ham overflyttet til og han begynte dermed der i midten av oktober. Gikk jo veldig greit for oss, jeg er sjeleglad for det. Håper dere er like heldige! Så lenge det er kommunal bhg, vet jeg i hvert fall at man kommer høyt opp på priroiteringslisten så lenge det handler om overflytting. Det fikk jeg beskjed om når jeg søkte for min gutt. [:)][:)]

ok, jeg venter enda etter 6 mnd. er nok ikke like lett å få barnehageplass her. barnehagen jeg søker småen vekk fra tar heller ikke opp nye barn nå neste opptak da de driver med oppussing av lokaler. så da går det nok lengre. ikke vet jeg. håper det ikke tar så mye lengre nå, er sliten.

jeg ville ringt bydelen for å sjekke, de vet jo hvor han ligger an i løypa.. Hvor mange med de ulike prioriteringene som står foran han..

ja har sendt mail til barnehagen for noen måneder kom jeg nå på. glemte helt å svare henne. får spørre henne på ny [:)]

står nemlig i brevet at det er lederen i bhg som tar dette valget (?)

Back
Topp