Ang rettigheter

Veron

Glad i forumet
Skal idag signere en arb kontrakt på 3 mnd. Hvis jeg blir sykemeldt etter en stund og når kontrakten går ut må ja da evt få en ny kontrat for og få sykepenger og permisjons penger når den tid kommer?

Har idag spydd sikkert7-8 ganger. Blir dårlig med ne gang jeg spiser/Drikker - Slik var det sist svangerskap også var da sykemeldt hele SV fra uke 5. Er ikke så fristende og gå på jobb idag kl 15.00 nei :/

når man blir arbeidsledig og går på dagpenger. har man likavell krav på permisjonspenger.

man kan også bli sykmeldt når man går på dagpenger!

men noe mer utover det. aner jeg ikke!

Du kan jo ha krav på svangerskapspenger vet jeg men det forutsetter jo at man er sykemeldt hele svangerkapet om jeg forstod legen min rett.

Er ikke sikker, men sykepengene får du jo fra nav etter 16 dager så tror ikke det har noe praktisk betydning.

Svangerskapspenger får du ikke pga sykemelding, det er hvis du er frisk men har en risikojobb.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ringte til NAV idag og dem sa jeg fikk permisjons penger forde om jeg er sykemeldt og en trenger ikke og ha noen fast jobb/kontrakt for det.

Jeg er i et kortids vikariat der det er mulighet med forlengelse. Så jeg håper og klare og jobbe hele svangerskapet :)

Back
Topp