Ang.restskatt!!

nuttis

Elsker forumet
Jeg får igjen og mannen min må betale.
Nå har jeg gjort om på selvangivelsen så jeg får igjen mindre og han sannsynligvis får igjen også.
Det sto at han skulle betale ca.5500,- i restskatt,men nå som jeg har gjort om, blir det ikke det.
Til saken:Må han betale inn de 5500,- før 30 april fordet?

Nei. Han vil få nye papirer før september.....vert slik her vertfall[;)]

Sikker?

Nei, man trenger uansett i betale restskatten før 30. april, det er kun om man vil slippe og betale renter av restskatten.

Dere venter på skatteoppgjøret som kommer mest sannsynlig i juni (noen får i oktober), om det fortsatt står at dere må betale så kommer det til å komme to giroer i posten på innbetaling.

Men da må man betale renter,det vil vi ikke.Vi har fått i oktober de siste åra.
Må ikke betale da,og så få de tilbake???

ORIGINAL: nuttis

Ja, betaler dere etter 30. april så må dere betale med renter.

Dere kan betale de inn nå om dere er usikre på at endringene vil gjøre så dere får igjen, det er ikke verre enn at dere får igjen det når skatteoppgjøret foreligger[;)]

Vet det,men hadde vært deilig å slippe å punge ut de pengene nå..
ORIGINAL: Schmoopy

Dere kan betale de inn nå om dere er usikre på at endringene vil gjøre så dere får igjen, det er ikke verre enn at dere får igjen det når skatteoppgjøret foreligger[;)]

ORIGINAL: Baby_underveis

Man skal vel ikke betale så fort???? Skal ikke selvangivelsen inn og godkjennes så lenge det er gjort forandringer???? Hmmm.. ble litt usikker jeg nå!

Om man vil slippe ¨betale renter på restskatten så gjør man det, ellers så venter man til juni og august med å betale[;)]

Vet det,men hadde vært deilig å slippe å punge ut de pengene nå..
ORIGINAL: Schmoopy

Men om du tror dere begge skal få igjen nå, så er det jo bare å la være og betale da[;)]

Back
Topp