ang rasisme

StoresøsterJan10

Elsker forumet
Tok det vekk siden det sporet litt av her.
Det jeg egentlig kun ville frem til var att Nordmenn blir nesten alltid kalt for rasister så fort de sier sin mening eller er uenige med utleninger!

Jeg ser hva du mener, og jeg har også lurt litt på dette..

Dytt

Jeg er enig med kompisen din.
Jeg er ikke rasist og heller ikke rasebevisst eller nasjonalist, men jammen roper folk høyere når nordmenn gjør sånne ting.
Det blir litt det samme som at "Når vi kommer til Norge, må dere skjønne at vi trenger spillerom til å leve det livet vi er vant med. Når dere kommer til vårt land, så må dere skjønne at dere må tilpasse dere til vårt levesett"

Jeg er så dritt lei hele den debatten, og også disse listene over ofre. De færreste på den listen ble drept FORDI de var norske. Benjamin ble jaget og drept fordi han var utlending. Kanskje de ikke planla å drepe, men dog... Samme med han gutten på Nord-Vestlandet ett sted, husker ikke helt hvor...

Det er kanskje ikke så mye ren rasisme i Norge, men det er ufattelig mye fremmedfrykt, uvitenhet og stygge fordommer der ute! Det er faktisk det. Det er ikke rart ungdommer blir kriminelle, når de alltid får høre at de ikke passer inn fordi de er utenlandske...

Det er ikke rasisme at guttene sier t il sønnen min at han ikke får spille fotball på laget fordi han er muslim, men ett sted har disse ungene disse fordommene fra. Og det *kan* ende galt for min sønn sin del, det å alltid bli dyttet ut fordi "han er muslim", eller, kunne endt galt, om han ikke hadde engasjerte foreldre...

ORIGINAL: Pijah

Jeg er enig med kompisen din.
Jeg er ikke rasist og heller ikke rasebevisst eller nasjonalist, men jammen roper folk høyere når nordmenn gjør sånne ting.
Det blir litt det samme som at "Når vi kommer til Norge, må dere skjønne at vi trenger spillerom til å leve det livet vi er vant med. Når dere kommer til vårt land, så må dere skjønne at dere må tilpasse dere til vårt levesett"
Ja ikke sant, og jeg forstår att det er mange innvandrere som har hatt det veldig tøft, og Norge bør jo også begynne med og hjelpe innvandrerne mere spesielt de som er "syke" etter å ha sett mye i krigen, i stedenfor og drite i de og la de "gå rundt" å drepe.

ORIGINAL: *Meya*

Jeg er så dritt lei hele den debatten, og også disse listene over ofre. De færreste på den listen ble drept FORDI de var norske. Benjamin ble jaget og drept fordi han var utlending. Kanskje de ikke planla å drepe, men dog... Samme med han gutten på Nord-Vestlandet ett sted, husker ikke helt hvor...

Det er kanskje ikke så mye ren rasisme i Norge, men det er ufattelig mye fremmedfrykt, uvitenhet og stygge fordommer der ute! Det er faktisk det. Det er ikke rart ungdommer blir kriminelle, når de alltid får høre at de ikke passer inn fordi de er utenlandske...

Det er ikke rasisme at guttene sier t il sønnen min at han ikke får spille fotball på laget fordi han er muslim, men ett sted har disse ungene disse fordommene fra. Og det *kan* ende galt for min sønn sin del, det å alltid bli dyttet ut fordi "han er muslim", eller, kunne endt galt, om han ikke hadde engasjerte foreldre...

Men jeg kan jo forstå også på en måte att folk er litt skeptiske til utlendinger. Farmor fortalte hvor fint det var å leke ute i gata når ho var liten, men da de åpnet grensene og det kom innvandrere inn så ble det myye mere kriminalitet.
Jeg sier ikke att ALT er innvandrerne sin skyld, Norge bør også gi innvandrere mere hjelp, om de trenger psykolog hjelp osv er jo mange av de som har sett mye fælt i sitt hjemland.

ORIGINAL: Tinkers :P

jeg mener det samme som deg. har endel utlendinger som venner. og de sier også at de fleste utlendinger i norge er faktisk rasister mot nordmenn. men det blir ikke hørt. det er jævlig synd syns jeg.
Det har jeg også, og de sier det samme.
Og jeg husker godt da min kamerat begynte å slåss med en utlending, politiet så alt, det var utlendingen som begynte, men min Norske kamerat som ble tatt.
Politiet bør også ta seg sammen, og begynne å tørre å ta innvandrerne!

Jeg ser jo at jeg lever i en paralell virkelighet med mange av dere, fordi jeg hører mest bare historiene om hvordan ungene ikke får venner, hvordan de voksnes vennlighet blir møtt med fnys og slamring i dører av nabodamene, og hånefulle ord som hagler over både voksne og barn...

ORIGINAL: Orkidé

Det er da mer enn én utlending som er blitt drept av nordmenn siden 1945??? Dokumentasjon!? Noen her nevnte den gutten på vestlandet f.eks. Og når man tenker på at de fleste innvandrere i Norge er fra Danmark og Sverige, så må det vel ha skjedd noen drap på disse opp i gjennom?
Ja det er det helt sikkert! Men det var ikke det som var poenget. Poenget var att så fort innvandrere gjør noe med oss så er det ingen som sier noe. Men er det omvendt så roper de rasist med en gang!

Var det innvandrere som organiserte demonstrasjonene etter Benjamin ble drept?

Benjamin var vel i tillegg halvt norsk? Skal mine barn måtte sees på som innvnadrere resten av livet?

ORIGINAL: *Meya*

Jeg ser jo at jeg lever i en paralell virkelighet med mange av dere, fordi jeg hører mest bare historiene om hvordan ungene ikke får venner, hvordan de voksnes vennlighet blir møtt med fnys og slamring i dører av nabodamene, og hånefulle ord som hagler over både voksne og barn...
Akkurat det syns jeg er utrolig dårlig gjort av de som gjør dette mot innvandrere.

Jeg har en del innvandrer venner, og de er de mest snille folkene jeg har møtt.
De som jeg vet om som det er bare tull med, er de som har foreldre som ikke gidder å bry seg om å få seg jobb,lære det norske språket osv.
Om barna får med brev hjem, og det står feks att de har hatt med kniv på skolen, så klarer ikke foreldrene å lese dette, og det blir da ikke gjort noe med det.
Om du skjønner hva jeg mente.
Som jeg sa i stad, att staten må begynne å følge innvandrerne, se til att de lærer seg språket og får seg jobb om de kan.

ORIGINAL: *MammaTilPrinsesse!*

Det er da mer enn én utlending som er blitt drept av nordmenn siden 1945??? Dokumentasjon!? Noen her nevnte den gutten på vestlandet f.eks. Og når man tenker på at de fleste innvandrere i Norge er fra Danmark og Sverige, så må det vel ha skjedd noen drap på disse opp i gjennom?
Ja det er det helt sikkert! Men det var ikke det som var poenget. Poenget var att så fort innvandrere gjør noe med oss så er det ingen som sier noe. Men er det omvendt så roper de rasist med en gang!

"Ingen som sier noe?" Jeg synes alltid det blir gjort et stort poeng ut av at gjerningsmannen hadde utenlandsk opprinnelse, spesielt i media.
¨Men ingen kaller de rasister eller? De kan være rasister mot oss også. Når en utlending gjør noe med oss så er det mange som sier, ja nå gjorde de det igjen.
Men om jeg feks begynner å krangle med en utlending så skriker h*n jævla rasist! MÅ jeg være rasist bare fordi jeg er uenig med en utlending?

Jeg tror ikke jeg skal si hva jeg mener i denne debatten...

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Jeg tror ikke jeg skal si hva jeg mener i denne debatten...
Du er flinkere enn meg.

Håper den holder seg edruelig til jeg kommer hjem, nå må jeg løpe!

Dette må jeg si er en litt farlig trend.

GRUNNEN til at så mange gikk i tog når Benjamin ble drept er at han ble drept FORDI han ikke var etnisk norsk. Ene og alene p.g.a det. Der er DERFOR det blir slått hardt ned på. For ingen kan noe for sin etniske bakgrunn og skal derfor ikke holdes ansvarlig for det i form av avstraffelser fra folk som synes de kommer fra en bedre rase !
Hvis noen av de 100 nordmennene som har blitt drept av innvandrere ble drept ene og alene fordi de var norske så skulle dere nok sett en debatt om det også.
Hvis man åpner opp for likegyldighet til drap av mennesker fordi det "var jo bare en " , spesielt med en så hårreisende grunn at han var mørk, så har menneskeheten et trist kapittel i møte.
""Vi nordmenn" har jo ikke gjort noe galt !"---det er her problemet ligger. Vi tillater å dra alle over en kam så lenge statistikken følger det opp.
Om det finnes en pakistaner som banker kona si, en somalier som har voldtatt noen , så er det en ganske farlig fremgang å legge nasjonaliteten til grunn for hvorfor de har gjennomført uhandlingen.
Jeg er selvfølgelig ikke så naiv at jeg ikke ser at innvandringen har hatt noe å si for kriminalstatistikken og kulturkræsj forøvrig , men ser ikke hvordan generalisering av "nordmenn som nordmenn" og "invandrere" skal gjøre saken noe bedre ? Verden er et bedritent sted og ja, ved å åpne dørene til landet så får vi se mer av dritten. Men vi kan ikke bo inne i lørdagskosgrandiosaikeasepånyebarnevognami-bobla og late som at resten av verden skitner til trappa vår ved å eksistere.
"Det er jo de som er problemet"...nei fy å meg....sånt blir jeg bekymret av.

Hvis vi blir et land som setter spørsmåltegn ved hvorfor man går i et idealistisk tog når en 15 år gammel gutt blir drept pga hudfarge, da vurderer jeg å flytte.

ORIGINAL: Modrops

GRUNNEN til at så mange gikk i tog når Benjamin ble drept er at han ble drept FORDI han ikke var etnisk norsk. Ene og alene p.g.a det. Der er DERFOR det blir slått hardt ned på. For ingen kan noe for sin etniske bakgrunn og skal derfor ikke holdes ansvarlig for det i form av avstraffelser fra folk som synes de kommer fra en bedre rase !
Hvis noen av de 100 nordmennene som har blitt drept av innvandrere ble drept ene og alene fordi de var norske så skulle dere nok sett en debatt om det også.
Hvis man åpner opp for likegyldighet til drap av mennesker fordi det "var jo bare en " , spesielt med en så hårreisende grunn at han var mørk, så har menneskeheten et trist kapittel i møte.
""Vi nordmenn" har jo ikke gjort noe galt !"---det er her problemet ligger. Vi tillater å dra alle over en kam så lenge statistikken følger det opp.
Om det finnes en pakistaner som banker kona si, en somalier som har voldtatt noen , så er det en ganske farlig fremgang å legge nasjonaliteten til grunn for hvorfor de har gjennomført uhandlingen.
Jeg er selvfølgelig ikke så naiv at jeg ikke ser at innvandringen har hatt noe å si for kriminalstatistikken og kulturkræsj forøvrig , men ser ikke hvordan generalisering av "nordmenn som nordmenn" og "invandrere" skal gjøre saken noe bedre ? Verden er et bedritent sted og ja, ved å åpne dørene til landet så får vi se mer av dritten. Men vi kan ikke bo inne i lørdagskosgrandiosaikeasepånyebarnevognami-bobla og late som at resten av verden skitner til trappa vår ved å eksistere.

Hvis vi blir et land som setter spørsmåltegn ved hvorfor man går i et idealistisk tog når en 15 år gammel gutt blir drept pga hudfarge, da vurderer jeg å flytte.

kloke ord [;)]

Meget godt skrevet!!!

Jeg roper ikke rasist ved den minste innvandrerdebatt, men flere av utsagnene i denne tråden skremmer meg, som f.eks. at svensker og dansker ikke er innvandrere - "skandinaver er skandinaver". Har de da mere rett til å være her enn innvandrere fra andre land?? Det som skremmer meg er hverdagsrasismen, om man kan kalle den det. Det at folk mer og mer ser mot FrP som den "riktige" innvandringspolitikken, og at de hele tiden vil forsvare seg med at "jeg er ikke rasist altså, men..." Hvor skal dette ende?? [8|]

Jeg er enig i veldig mye av det du sier! Det er utrolig trist att noen skal bli drept BARE pga nasjonalitet!
MEN får å komme helt ut her. Muslimene (i hvertfall veeeldig mange av de)
Har en innstilling på å drepe alle kristne! Spesielt jødene! Så de er ikke så uskyldige de heller.

Og jeg bor på Island, her det veeldig få utlendinger, de fleste utlendingene er fra polen og her er det nesten ikke noe kriminalitet.
Det var en islending som drepte en annen islending for ett par år siden, hele landet var i sjok!!!! Det har ikke vært drap her på maaaange år.
Selvfølgelig så er island ett myye mindre land enn Norge og det har sikkert mye og si på det også.
Men når vi hører om jenter som blir voldtatt folk som blir ranet, noen som kjørte på en unge og stakk av, ungen døde. Det er ikke Islendinger som gjør dette.
Etter dette har skjedd så har folkene i landet blitt veldig skeptiske til innvandrere.

Island tar heller aldri inn mange innvandrere som Norge gjør.
Island velger flyktninger selv, de som VIRKELIG trenger det, alene mødre som har mistet mennene sine, folk som bor i flyktning leir osv.
Dette syns jeg er veldig bra, for da hjelper vi de som virkelig trenger det , i stedenfor å ta inn alle, og få mye mere kriminalitet!

ORIGINAL: IdaK

Meget godt skrevet!!!

Jeg roper ikke rasist ved den minste innvandrerdebatt, men flere av utsagnene i denne tråden skremmer meg, som f.eks. at svensker og dansker ikke er innvandrere - "skandinaver er skandinaver". Har de da mere rett til å være her enn innvandrere fra andre land?? Det som skremmer meg er hverdagsrasismen, om man kan kalle den det. Det at folk mer og mer ser mot FrP som den "riktige" innvandringspolitikken, og at de hele tiden vil forsvare seg med at "jeg er ikke rasist altså, men..." Hvor skal dette ende?? [8|]
Jeg er IKKE rasist, jeg har en bror som er halvt muslimsk og mange innvandrer venner.
Men poenget med debatten var egentlig bare att vi no4rdmenn er alltid rasister mens innvandrerne er bare farlige, skjønner?
Ble bare veldig sporet av her.

Back
Topp