Ang røykeslutt...

¤Ida

Gift med forumet
Tok siste røyken på onsdagskvelden så er på dag 3 nå[:)]
men sliter skikkeli...[&:] i natt våkna jeg tilogmed for jeg hadde så lyst på røyk[>:]

har noen nikotintyggiser som jeg har tyggd litt av å til å når jeg kjenner at jeg har begynt å svette, har vell for 2-3 dager til men blir ikke til å kjøpe mer som inneholder nikotin etter dette...

hva var deres værste døgn??
jeg kan vell ikke forvente at jeg mister lysta så lenge jeg spiser disse tyggisene??

Tyggis hjelper! Jeg brukte det til det ikke smakte godt lenger, ca 2-3 uker tror jeg. Poenget er å ta de når du har lyst på røyk, trenger ikke vente til du er SÅ sugen. Jeg klarte å være så tåpelig at jeg begynte igjen etter 3,5 mnd [:@] Så nå har jeg røykt i 1mnd, og skal slutte igjen den 1.2 [&:] Gruer meg big time, men er nå forberedt på at det blir vanskligere og vanskligere! Forrige gang trodde jeg det var de første par ukene bare... Masse lykke til [:D]

jeg hadde aldri noe "verste døgn".... jeg bara slutta den dagen jeg fant ut at jeg var gravid....ferdig med det... og har siden da aldri hatt lyst på røyk. var visst en av de heldige! [:)][:)]

håper du klarer det! Det er så deilig å være røykfri!!!!

Jeg har ikke røyket på 5,5 mnd, og savner det utrolig mye. Har dager hvor jeg føler meg helt gal... tenker ikke på annet. Har ikke røyket noe annet enn ett trekk. Og det var for noen uker siden. Det var skikkelig pyton. Og akkurat da tenkte jeg at det er forferdelig å røyke, og jeg er glad jeg slutta, men dagen etterpå pån igjen...så jeg synes nesten det er verst nå.

For jeg tenker generelt ikke på det, men når jeg først tenker på det, så blir det så intenst at jeg blir litt smågal av det... æsj...

Mannen min brukte de sterkeste plasterene i halvanne uke.
Da slutta an pga an ble så utrolig i kroppen av å ha plasterene på.
Å siste røyken ble tatt 3 juledag og ikke hatt en siden og ikke har han lyst på heller.
Han klarte til og med en hel fest uten en eneste røyk [:D]

Dere slutter alle sammen ved hjelp av viljestyrkemetoden, formoder jeg..?
Prøv "Endelig Ikke-Røyker" av Allen Carr. Finnes ikke lysten på røyk.

Jeg har vært røykefri i snart ett år men har dessverre ofte dager hvor suget er intenst. Jeg spiser tyrkisk pepber drops til den store gullmedalje da. kan heller aldri mer drikke alkohol da jeg assosierer det med å røyke også..så jeg er jo sunnheten selv. Alkohol savner jeg uansett ikke.
Men når suget kommer over meg, tenker jeg på han jeg kjenner som har KOLS, tenker på hosten jeg hadde som jeg nå ikke har, tenker på barna mine, tenker på penger spart osv. Men suget er nå der uansett, men etter en stund blir det glemt heldigvis.

ORIGINAL: Soul

jeg hadde aldri noe "verste døgn".... jeg bara slutta den dagen jeg fant ut at jeg var gravid....ferdig med det... og har siden da aldri hatt lyst på røyk. var visst en av de heldige! [:)][:)]

håper du klarer det! Det er så deilig å være røykfri!!!!

Me too, men har enda ikke vært på fest da...

Gratulerer som røykfri![:D]

Jeg er enig med deg at å tilføre kroppen nikotin, når det er nettopp det stoffet en skal avvenne kroppen med, er ulogisk.
En injiserer ikke alkohol i årene på en alkoholiker som skal slutte å drikke...
Abstinensene en del kan få når de har sluttet å røyke, forsvinner i løpet av ganske kort tid.

Jeg har sluttet å røyke mange ganger - prøvde hypnose, nikotinplaster, Cyban og viljestyrke. Funket for en stund, men jeg begynte alltid igjen.
For to år siden derimot, sluttet jeg for godt - uten andre hjelpemidler enn besluttsomhet og et reelt ønske om å slutte å røyke + boka til Alan Carr. Den anbefaler jeg virkelig. Ingen abstinenser at all - bare glede over at jeg endelig var fri fra den ekle og nedbrytende røyken.

Lykke til videre - og husk: du prøver ikke å slutte å røyke, du har sluttet[:)]

Våknet ikke sånn på natten , slik som deg....men det jeg syntes var vanskelig med å slutte, var at ALLE jeg kjenner røyker! Ute i friminuttene osv...og stå der å lukte all røyken....måtte jo være sosial[8D] Da ble det ofte til at jeg tok noen trekk her og der og endte vel opp mange ganger med å kjøpe en røykpakke...¨

Men det som gjorde underverket for meg...trur jeg..det var på det stadiet hvor jeg KUN festrøyka...

Jeg ble så dårlig dagen etterpå....kanskje ikke så rart, når man er røykefri i uka og røyker 60 røyk en lørdagskveld....[&:]

Så til slutt orket jeg ikke tanken på en røyk..... *stolt*
Vært røykfri i 7-8 år jeg nå! Lykke til![:)]

Back
Topp