ang pumping

kinemorB

Glad i forumet
Noen som pumper der ute i det vide land? :)

Her pumpes det hver 3 time da han ikke vil ta pupp.
Gir morsmelk på dagtid og mme på natten

hvor ofte pumper dere?
hvor mye har dere ?
pumper dere på natten?

har dere mindre på kveldstid? mer på morgenen?

noen tips/ triks for å holde produksjon oppe så lenge som mulig? :)

hvor mye gir dere barnet pr måltid?

Jeg fullpumper. Sliter med å få til ammingen. Jeg pumper et kvarter på hvert bryst hver 3 time. Får ut ca 100 ml tilsammen på begge bryst. Mengden varierer veldig. Det er mest om natten og tidlig på morningen. Minst om kvelden. Det øker gradvis av seg selv. Jeg gjør ikke noe for å øke selv. Men jeg merket at produksjonen gikk nedover da jeg begynnte å bli sløv med pumping om natten. Dvs jeg pumpet bare halve tiden for å redusere melkespreng. Så jeg fant ut at jeg bare får sitte i den halvtimen det tar :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg pumper på morgen og kveld. Får ut ca 120 ml i hver pupp;)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg fullpumper. Sliter med å få til ammingen. Jeg pumper et kvarter på hvert bryst hver 3 time. Får ut ca 100 ml tilsammen på begge bryst. Mengden varierer veldig. Det er mest om natten og tidlig på morningen. Minst om kvelden. Det øker gradvis av seg selv. Jeg gjør ikke noe for å øke selv. Men jeg merket at produksjonen gikk nedover da jeg begynnte å bli sløv med pumping om natten. Dvs jeg pumpet bare halve tiden for å redusere melkespreng. Så jeg fant ut at jeg bare får sitte i den halvtimen det tar :)

Da står vi ganske likt.. Får vel pumpe på natten fast også .. Huff synes det er så tungvint med denne pumpinga:/

Enig.. jeg er kjempe lei allerede. Hadde en enkel elektrisk pumpe. Da tok det en halvtime hver gang jeg pumpet. Men jeg skaffet meg dobbel. Da tar det halve tiden. Sparer to timer per døgn :D

det er også virkelig styrete i hverdagen hvor man gjerne skal ut å gjøre ting... kanke ha med meg pumpe på shopping f.eks *S* men vi holder koken så lenge det lar seg gjøre :)

Leier en dobbelpumpe fra Boots, 125 kr uka. Vet ikke hvor lenge jeg skal holde på å pumpe. Det er så tungvint på dagen da pappaen ikke er hjemme. Plutselig går det altfor lang tid mellom hver pumping og man begynner å bli sprengt. Blir jo litt stressa og, av at jeg går og bekymrer meg for det fra morrakvisten, "når får jeg pumpa meg neste gang?". Har en enkel pumpe også som jeg kjøpte rett etter fødselen, men den doble er mer skånsom synes jeg. Supplerer med mme da, blir ca 50/50 i flaskene. Blir nok bare toppen en måned til med pumping. Burde bare sluttet nå, men jeg får så dårlig samvittighet av at klompen ikke skal få mm, det er jo det beste for han :(

Lulilu

Leier en dobbelpumpe fra Boots, 125 kr uka. Vet ikke hvor lenge jeg skal holde på å pumpe. Det er så tungvint på dagen da pappaen ikke er hjemme. Plutselig går det altfor lang tid mellom hver pumping og man begynner å bli sprengt. Blir jo litt stressa og, av at jeg går og bekymrer meg for det fra morrakvisten, "når får jeg pumpa meg neste gang?". Har en enkel pumpe også som jeg kjøpte rett etter fødselen, men den doble er mer skånsom synes jeg. Supplerer med mme da, blir ca 50/50 i flaskene. Blir nok bare toppen en måned til med pumping. Burde bare sluttet nå, men jeg får så dårlig samvittighet av at klompen ikke skal få mm, det er jo det beste for han :(

Lulilu

der er jeg også... er noe med den samvittigheten... men det hadde gjort hverdagen mye enklere å bare skippe hele greine.. blir stresset av mindre ...

Jeg personlig hadde kommet til å supplert med mme. Storebror var flaskebarn da han nektet å ta puppen, og jeg gikk rett over på mme. Orket ikke styret med fullpumping eller delvis pumping.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp