ang pumping av brystmelk.

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Jeg fullammer. Kunne tenkt meg å pumpe meg etterhvert og fryse ned melka. Både for å ha seinere og slik at mannen kan gi jenta vår melk hvis jeg skal en tur på shopping o.l.

Hvordan burde jeg gjøre det? Hvor mye melk burde jeg pumpe når jeg skal fryse ned?
Burde det bli lagra i bokser eller isterningspose?
Hvor mye melk drikker en baby til en "porsjon"?
Må melka drikkes med engang man tar det opp? Tiner man det ved å la det stå i romtemperatur eller skal man koke det? :p
Veldig noob i det å pumpe meg som dere sikkert skjønner

Tines helst i kjøleskapet. Min lille frøken drikker opptil 150ml og er 2 måneder gammel.
Vi lagrer melken i medela fryseposer, men mange som bruker isbitposer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Man bør pumpe mellom kl 10 og 17, da produserer man mest.
Tenker at du godt kan lagre det i porsjonsglass, må ha mange isterninger for å få nok til ett måltid. Har lest at om du har et glass kan du tømme nypumpa melk rett oppå ferdig frossen melk, og det er jo praktisk om man ikke får pumpa mye i gangen. Finn noen glass som har saklig porsjonsstørrelse. Vår drikker feks ca 100-120 ml (full flaske) på et måltid.

Regner med at melka har samme holdbarhet etter tining som før, altså 3 dager. Men ville trukket ifra litt, samme dag er greit nok.

Sjekk ut ammehjelpen.no for god pumpevideo, hvis du ikke allerede har teknikken inne da :)

Tint morsmelk holder et døgn i kjøleskap. Den skal varmes i vannbad og ikke i Micro. Ødelegger proteinene da.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp