Ang profil bilde??

everonic

Elsker forumet
No har eg endelig klart å finne ut av hvordan eg legger inn bilde i meldingene her, så no e neste spørsmål: E det noen av dokkar flinke juni ventere som vet og kan forklare meg enkelt kordan eg får inn bilde av meg i profilen min?? Når eg går inn på MIN PROFIL får eg opp et bilde,men når eg går tilbake i innleggene eg har skrevet så finnes kje det bildet der.Uff, noen som forstår en knall dårlig forklaring,og kan hjelpe???

Profilbilde ligger bare under profilen din... det bildet som vises når vi skriver innlegg er avtar...[;)]

AAAhhaaaa, så om eg vil ha bilde av meg der som du har mage bilde av deg,så må eg legge inn en "link" der det står avtar?? Mener eg har testet det før,og får opp at filen e for stor....ka gjør en då?

gå inn på profilsiden din, gå ned til den boksen der det står "min avtar", marker last opp mitt bilde, og legg til et bilde som ikke er større enn 10kb (145><145). dersom bildet ditt er for stort må du forminske det for å få det til. Husk trykk oppdater nederst på siden! [:)]

No har eg gjort som du sa opp til flere ganger, og uansett ka bilde eg prøver e det for stort! Då e neste problem, kordan forminsker man bilde, har du et enkelt eksempel, eller noe som kan forklare meg det på en enkel måte,kor en gjør sånt?

Jeg tror det står forklart andre steder her inne også. På generell eller noe, men skal prøve å gi deg en enkel innføring, jeg (om du ikke alt har fått ordnet deg da):

1) Først og fremst trenger du et eller annet bilderedigeringsprogram liggende inne på PC'en din. Har du programmet paint, tror jeg det også går... 

2) Du åpner så filen (bildet) i dette programmet og velger i menyen at du vil endre størrelse på bildet.

3) Så endrer du størrelsen til mindre. Ofte MYE mindre for at du skal kunne laste det opp. Av erfaring vet jeg selv at med utgangspunkt i 4 megapixler som er på mitt kamera, må jeg forminske til 1/5 av opprinnelig bildestørrelse for at jeg skal kunne laste opp bildet. Men prøv deg fram du.

Lykke til!!!

...

Back
Topp