ang potte/dotrening

lykkelitenmedbaby

Glad i forumet
når begyner dere med dette??? synes det er så tidelig enda jeg, så inne på april  å sån å at mange har begynt...
når er det egentlig vanlig at vi her i norge begynner med dette???

jeg sitter olav på potten når jeg bytter bleie, men det kommer ingenting, men sikkert fordi han ikke skjønner hva det er [:)]

ok, eier ikke potte engang jeg, er tvil om jeg skal bruke potte eller rett på doen...[&:]

har ikke hatt det i tankene engang.. 

kjøpt en sånn doring til å ha på doen vi[:)] brukt den en gang, da så hu ut som et spørsmålstegn, haha! må bli flinkere til å bruke den da, glemmer den liksom litt...

skal aldri en potte inn i midt hus[:'(] blir å kjøpe doring etterhvert, men ikke før han er nærmere 2 år regner jeg med[:)]

jeg tenker å sånn nærmere 2år, men vi får se, blir nok doring her, ekkelt med den potta, og må jo liksom lære dem opp 2 ganger, fra bleie til potte, for så å gå på doen...

ORIGINAL: lykkelitenmedbaby

jeg tenker å sånn nærmere 2år, men vi får se, blir nok doring her, ekkelt med den potta, og må jo liksom lære dem opp 2 ganger, fra bleie til potte, for så å gå på doen...
hehe sånn jeg og tenker[:D] er jo letter da å sette seg på ei lita potte, men det får gå.

oh yeah[;)]

Her har vi holdt på med potte i 1 1/2 mnd og det er fast rituale med tiss og bæsj i potta før frokost. Noen dager får vi "fanget opp" en bæsj til også i løpet av dagen. Så herlig å slippe bæsjebleier...det er mye mindre ekkelt å hive pottebæsjen i do og skylle enn å tørke en bæsjerumpe der alt er skviset utover alt! [:D] Men det blir spennende å se hva som skjer med pottetreningen den dagen han klarer å reise seg opp og gå avsted...[8|]

ORIGINAL: lykkelitenmedbaby

poenget med potta er jo at den ikke er så skummel som doen.. der sitter det lille barnet å dingler med bena utenfor.. litt tryggere med potta.. her blir det potte først.. men han synes enda at det er litt skummelt å sitte på den, så vi venter litt til...  men seff det er jo mange tøffinger som ikke synes doen er noe skummel[:)]

vi holl på m pottetrening her i huse men d e IKKJE t Isfrid men t storesøster
Isfrid synes d e mykje artiare å prøve å få handa ned i potta mens søstra sett på den

har kjøpt doring, men ikke begynt enda.
kjøpte fordi det var på tilbud[;)]

tror nok det er for tidlig her i gården. neste år på samme tid kanskje[:)]

ORIGINAL: MECT

Man må starte når barnet er klar for det... Alt har skjedd på hennes premisser! Når hun ikke vil sitte mer er det selvfølgelig greit.. men jeg oppmuntret henne til å sitte.. hun har sitt eget pondusblad som hun sitter å river i småbiter mens hun sitter på potta..hehe [:D] Som far så datter.... (men han river ikke..han leser....)

Så flink hun er da[:D]  er enig med det, dritbleier er ikke noe spess gøye å ta, men foreløpig tror jeg nok vi venter en stund her...

skal prøve do når sander nærmere seg 2 år...

Sander skal få være baby litt til:)

Når begynner med do trening så blir det på do, ekkelt med potte...
Kjøpe do ring på max bo som man fester i do lokke:)

Har en liten do til storesøster, men ser ikke poenget i at en på 10 mnd skal sitte på potte...
Blir nok do trening når Mina er rundt 2 år, akkurat som storesøster.

Begynte når snuppa var 8 mnd.[:D]

Det viktigste er vel at de skjønner at det går fint å gå på do andre steder enn i bleia[8D] Så får vi ta det derfra[:D]

Back
Topp