Ang. permisjon

Klara85

Betatt av forumet
Jeg tenker å ta ut 100% lønn, så avvikle 5 uker ferie i november/desember og så ta ulønnet permisjon til over nyttår. Tenkte da at far kunne starte sin permisjon fra nyttår av. Er dette problematisk? Må permisjonene våre henge sammen kanskje? (at jeg ikke kan avvikle ferie i mellomtiden, for så å ta ulønnet permisjon).

Jeg skal gjøre det samme! Tror ikke det er noe problem! Er bare at man ikke kan ha pappaperm og perm uten lønn samtidig..

Man får ikke ta mer enn 4 uker og 1 dag ferie:-) chatta med nav i sta da jeg skrev søknaden :-)

Jeg skal gjøre det samme! Tror ikke det er noe problem! Er bare at man ikke kan ha pappaperm og perm uten lønn samtidig..

Hæ? Kan man ikke? Pappam her i huset er lærer og vil ikke være 100%borte fra klassen i 10 hele uker så han tenkte å ta ut sin perm over 20 uker, da jobber jeg 50% vedsiden av og har 50% ulønna.... Går ikke dette da? :/

Hæ? Kan man ikke? Pappam her i huset er lærer og vil ikke være 100%borte fra klassen i 10 hele uker så han tenkte å ta ut sin perm over 20 uker, da jobber jeg 50% vedsiden av og har 50% ulønna.... Går ikke dette da? :/
Er usikker på dette. Men vet nav egentlig om man har ulønna permisjon da? Er ikke dette mellom deg og arbeidsgiver i såfall?

Man får ikke ta mer enn 4 uker og 1 dag ferie:-) chatta med nav i sta da jeg skrev søknaden :-)
Hos min jobb får vi det. Tror vi bare søker 1 ekstra uke utsettelse i permisjonstiden, så betaler arbeidsgiver for den siste ferieuka. Alle som har vært gravide hos oss har hvertfall hatt 5 uker ferie.

Er usikker på dette. Men vet nav egentlig om man har ulønna permisjon da? Er ikke dette mellom deg og arbeidsgiver i såfall?

Det jeg har tenkt hele tiden også... Blir dumt å komme inn midt i skoleåret så for jobben sin del er det helt ok om jeg tar 50%perm mens mannen har sine uker. Håper bare ikke nav stopper det da.

Hos min jobb får vi det. Tror vi bare søker 1 ekstra uke utsettelse i permisjonstiden, så betaler arbeidsgiver for den siste ferieuka. Alle som har vært gravide hos oss har hvertfall hatt 5 uker ferie.

Jeg fikk kun ta 4 uker og 1 dag ferie i permisjonstiden i 2013, de siste dagene mistet jeg. Kunne ta 2014 ferien rett etter permisjonslutt i februar 2014 da, men den trengte jeg til sommern.

Jeg fikk kun ta 4 uker og 1 dag ferie i permisjonstiden i 2013, de siste dagene mistet jeg. Kunne ta 2014 ferien rett etter permisjonslutt i februar 2014 da, men den trengte jeg til sommern.
Arbeidsgiver hos oss gir 5 uker ferie, så om nav er vrange på det får jeg vel overført den siste ferieuka til året etter. Men det er jo bare å søke om en ukes ekstra utsettelse av permisjonen, trenger ikke oppgi hvorfor. Så er det opp til arbeidsgiver å gi meg ferie.

Jøss så kjekt. Står på nav sine sider at man kun kan utsette permisjon med 4 uker og 1 dag :-) Men jeg tar den siste uken min etter permisjonen så har ikke så mye å si :-)

Nei. Skal til jordmor til uka så tar med den bekreftelsen på svangerskap da, og sender av gårde :) Hater å ha sånt hengende over meg så søker heller før enn for sent:p
Sånn jeg også har det skjønner du. :) Håper jeg får bekreftelsen av legen i handa, og ikke at den skal sendes i posten og masse styr så drøyer og drøyer det. :P

Jøss så kjekt. Står på nav sine sider at man kun kan utsette permisjon med 4 uker og 1 dag :-) Men jeg tar den siste uken min etter permisjonen så har ikke så mye å si :-)
Høres lurt ut :) Overfører den siste uka mi også om nav er vrange ;) Men det har jo ikke noe å si for NAV at min arbeidsgiver velger å betale meg en uke ekstra ferie av egen lomme. Man får jo lov til å utsette permisjonen for å jobbe en periode, gjør man ikke? Har ikke satt meg ordentlig inn i det, så må forhøre meg med de som er i permisjon nå. Men løser seg nok :)

Jeg har tenkt å gjør som ts skriver. Lønna mi kommer fra jobben i permisjonstiden så jeg mener ganske sikkert at jeg kan ta 5 uker ferie.

Jeg gikk ulønnet en periode hvor også mannen hadde noen av sine uker, så jeg tror det skal gå bra :-)

Back
Topp