Ang permisjon uten lønn

Ms. SiloMon

Forelsket i forumet
Dersom man velger å ta ut litt ulønna permisjon, må denne være etter at mine 36 uker er brukt opp eller kan man velge å ha den ulønna delen tidligere for så å bruke av ukene sine senere?

I mitt tilfelle vil mine 36 uker være over 28. november, og jeg vil da evt ha ulønna permisjon i desember. Men tenker det kan være greit å få utbetaling denne måneden pga halv skatt... (får utbetalt lønn fra jobb, og ikke direkte fra NAV)

Kan man velge å ha en annen måned ulønna i stedet?

samme situasjon.. DYTTER for deg!

Hvis jobben din går med på det, så kan du jo det..
Jeg gjorde det.

Ja det er bare å informere arbeidsplass om det og sende riktig opplysninger om datoer til nav. Man har rettigheter til å være hjemme i ulønnet permisjon med små barn, så i utgangspunktet kan ikke arbeidsgiver si nei til det. Er selv i ulønnet permisjon og har endret på permisjonen min i ettertid.

Du kan utsette permisjonen din med inntil 28 dager tror jeg.

ORIGINAL: Theas*mamma

Du kan utsette permisjonen din med inntil 28 dager tror jeg.

Mener du da at jeg kan utsette permisjonen i f.eks 28 dager i august for så å fortsette permisjonen etter de 28 dagene?

Du kan utsette permisjonen din med lovpålagt ferie (4 uker og 1 dag) du kan ha ulønnet permisjon når far har fedrekvote, men ikke sånn utenom disse tingene. Dette er reglene hos NAV

ORIGINAL: Bymusa

Du kan utsette permisjonen din med lovpålagt ferie (4 uker og 1 dag) du kan ha ulønnet permisjon når far har fedrekvote, men ikke sånn utenom disse tingene. Dette er reglene hos NAV

Jeg tenker å ha ulønna permisjon for å forlenge tida mi hjemme. Pappan kommer ikke til å begynne sine pappauker før etter juleferien 2011 når jeg begynner på jobb igjen.

Takk for svar jenter. Tror kanskje jeg må ringe NAV i morgen for å finne ut av hvordan dette fungerer. (begynner å haste med søknad...)

Da kan du ta ut ferie i 4 uker og 1 dag, som jeg nevnte. Men du kan ikke ha ulønnet permisjon midt i permisjonen. Men for all det, ring NAV og hør det av de ;)

Back
Topp