Ang. permisjon og ferie

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Jeg har noen spørsmål ang. permisjon som jeg håpte noen av dere kunne svare på :) jeg går i et vikariat som går ut i februar ca samtidig som jeg vil gå ut i permisjon. Jeg håper selvfølgelig på å få en fast stilling før dette, men må jo tenke worst case senario. Jeg lurer da på hvordan det blir med ferieukene. Har jeg krav på 5 uker ferie neste år når jeg er i permisjon? Eller faller da disse ukene bort? Hvordan kan man ta disse 5 ukene i så fall? Kan man velge å ta dem i begynnelsen av permisjonen sånn at man går ut i permisjon 5 uker tidligere enn man egentlig skulle? Eller kan man spare de til slutten av permisjonen (selv om det kanskje blir året etterpå) og ha 5 uker ekstra permisjon?
Jeg må si at jeg synes denne permisjonskabalen er litt vanskelig. Har jeg krav på ferie året etter (altså 2015) om jeg ikke har fast stilling og kun har jobbet januar av 2014?
Håper noen kan svare eller har en ide om hvor jeg kan få svar:p

Termin 27/2-14 med første frø <3

Du får pengene utbetalt når du slutter om du ikke får forlenget..
du får opparbeidet ferie når fiber i permisjon om du har faststilling ja, men om du får penger fra nav får du bare feriepenger for de første 16 ukene (nå ble jeg usikker på antallet)

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Du har i løpet av 2013 opparbeidet deg feriepenger som du kan få utbetalt i juni 2014 (eller når du slutter i februar) så da har du penger som dekker for ferieukene.

Du skriver opp hvilke uker du skal ha ferie i søknaden på foreldrepenger til NAV. Da får du ikke foreldrepenger disse ukene, men lever på feriepenger dine.

Back
Topp