Ang permisjon og Barnehagestart

Krølla82

Forumet er livet
Jeg driver og gruble på om jeg skal ta 80% eller 100% lønn i permisjonstiden. Jeg har ikke noe jobb nå, men får dagpenger så må få meg en jobb neste år.

Tar jeg 100% lønn må jeg finne meg en jobb jeg kan starte i i april, mens tar jeg 80% lønn må jeg begynne å jobbe i juni. Jeg tenker at det er jo sikkert enklere å få en jobb man kan starte i i april og ikke midt oppi den tia hvor de tar inn ferievikarer.[8|] 

Tar jeg 100% lønn får pappa'n 6 uker perm da? eller er det kortere? Uansett vil vi jo da trenge barnehage plass i mai. Kan man begynne i barnahagen i mai? Eller må man begynne i august?

Jeg tenker jo også det at tar jeg 100% lønn så kan jeg jo jobbe april, mai, juni og kanskje ta ut ei uke eller 2 med ferie i august/september.

Høres dette logisk ut ? Hva syns dere?

Vanskelige greier det der med permisjonen..

Jeg tror jeg kommer til å gå for 80 % lønn og dermed lengst mulig permisjon,selv om man taper litt på det økonomisk.

Føder du etter 1.juli får pappaen 10 uker fedrekvote- uansett dekning.Og han får foreldrepenger ut fra sin lønn.

Erik begynte i barnehage i mars i fjor og i ny barnehage i mars i år,så det er mulig. Kommer bare an på om det er ledige plasser i kommunen din.

Når det er greiest å begynne i ny jobb vet jeg ikke- det kommer vel også litt an på hva slags jobb det er.

ORIGINAL: FjerneErna

Vanskelige greier det der med permisjonen..

Jeg tror jeg kommer til å gå for 80 % lønn og dermed lengst mulig permisjon,selv om man taper litt på det økonomisk.

Føder du etter 1.juli får pappaen 10 uker fedrekvote- uansett dekning.Og han får foreldrepenger ut fra sin lønn.

Erik begynte i barnehage i mars i fjor og i ny barnehage i mars i år,så det er mulig. Kommer bare an på om det er ledige plasser i kommunen din.

Når det er greiest å begynne i ny jobb vet jeg ikke- det kommer vel også litt an på hva slags jobb det er.

Ja er jammen ikke lett dette, jeg vil jo helst være hjemme så lenge som mulig, men jeg vil jo også ha så god råd som mulig.[8|] Det er jo tidlig å la en unge begynne i barnehagen når den er 8 mnder. [&o] 

For at pappaen skal få fedrekvoten må jo du ha jobbet i minst 50% stilling.. Vet ikke sikkert hvordan det blir når du får dagpenger.. Ta kontakt med nav så er du sikker....

Back
Topp