ang permisjon å sånn

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Far ska vist ha krav på 10 uka så vidt æ veit.
e d nån som veit om han får d 10 uka'n lønna når æ går ut i jobb ?

Så klart, han får jo lønn (avhengig om dere har valgt 80 eller 100%) etter sin inntekt. Men hvis dere har valgt 80% får han da også 80% av lønna si. Ellers får han lønn som vanlig (enten fra NAV eller fra Arb.giver som da får tilbake fra NAV...) [:D]

Bare dere har søkt og sendt inn bekreftelse på inntekt så [:)]

Glømt å skriv at æ ikke har krav på peng da æ ikke har jobba 6 av 10 mnd. 

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Ecinnaj

Glømt å skriv at æ ikke har krav på peng da æ ikke har jobba 6 av 10 mnd. 

Hvis du fikk engangsstønad så har han ikke det..[8|]

Edit ;Troooor jeg..
Ganske sikker på at det er sånn, dessverre!

Ja [:D] far får lønn!

Men hvis du har permisjon med 80 % lønn, så lurer jeg på om det er det far får også......

Akkurat det er jeg litt usikker på...men penger får han ihvertfall [;)] !

ORIGINAL: C_mamma

Men hvis du har permisjon med 80 % lønn, så lurer jeg på om det er det far får også......

Hun har ikke permisjon...

ORIGINAL: Indigo

ORIGINAL: C_mamma

Hun har ikke permisjon...

ok. d va synd :S
men han kan væl ta over permisjon min å da får han pæng gjør han itj d da?
for æ vart så dåli mens æ gjekk gravid så æ sa bare at æ ikke sku jobb i stede for å ta ut sykmelding da.

Nei...det er det som er så dumt....man kan ikke ta over permisjonen...da må man søke nav om det ihvertfall tror jeg!

Far har jo de 10 ukene sine...vi sjekka litt ang det om han kunne ta færre uker, og jeg ta de han ikke skulle ha...men det gikk ikke...da taper vi pengene hvis han jobber, og jeg er hjemme.

For de 10 ukene er rettet til far.

Men hvorfor fikk du ikke sykemelding under graviditeten da?
Jeg var også dårlig på slutten, og fikk sykemelding...
det har ihvertfall ikke noe å si for meg og mine permisjone-penger...men jeg kommer til å merke det litt på feriepengene til sommeren tror jeg...at det er pittelitt mindre der enn det det skulle vært! Jaja...sånn er det nå bare [:)].

Har du ringt NAV å sjekka med dem da? (Selv om nav ikke spiller helt på samme lag alltid virker det som...hehe[:D] )

æ vart ikke sykmeldt for at pappa sa at æ ikke trengt d. sku jo egentlig tebake på jobb men når æ vart dåli så va skole alt æ klart.

fikk tilbud om sykmelding fra lege 7h

Ok....nei jeg vet ikke jeg assa....hadde jeg vært deg hadde jeg ringt å snakket litt med NAV ang det her!
De vet ihvertfall hva du skal gjøre om du evt må søke eller noe!

Lykke til [;)]

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+til+far+ved+f%C3%B8dsel+og+adopsjon

Back
Topp