Ang. PCOS

kate

Gift med forumet
De jentene som har dette, må de igjennom prøverør hvis mannen hadde vært 100% frisk? Eller må man uansett igjennom prøverør?

Sånn som jeg skjønte det da jeg gikk hos gyn så kunne vi greie det selv dersom mannen er "frisk".

Vi prøvde med Pergo i 1/2 år før det var det ble tatt sædprøve siden pergoen ikke hadde resultert i graviditet. Men den hjelp jo med at jeg fikk stabile sykluser, med eggløsning hver mnd.

man må ikke. noen klarer å bli gravide av seg selv til slutt og noen trenger bare llitt el hjelp, og noen ned i vekt.

du kan jo lage sånn avstemning inne på generell[:)] tror eg gjorde det en gang[:D]

Da er nok fullt mulig å bli gravid med pcos. Men da er jo veldig vanskelig å veta om ein har el. Eg har ofta hatt positive el testar, men aldri fått da bekrefta på blodprøve.

Ei eg kjenner har pcos og første barnet er ivf-barn. Etter fødselen ville ho ikkje begynna med prevansjon igjen (ho trudde ikkje da var nåken vits) og på under 6 mnd var ho gravid. Dette skjedde to gonger, så dei fekk 3 barn på 3 år[:D] 

Legen mistenker at jeg har PCO, og mannen min er helt frisk. Vi har prøvd lenge, altfor lenge! Men nå skal jeg på min første pergokur og se om jeg får EL av det.. Om ikke det fungerer så blir det IVF på oss.

Jeg ble gravid på pergo og har pcos, sambo har litt nedsatt sædkvalitet (uvisst om det har noe å si) og vi brukte 7 mnd etter pergostart før jeg var gravid [:)]

Back
Topp