Ang paracet i svangerskapet

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Vet jo at leger sier at man kan ta paracet ved behov i svangerskapet.
Men igår så kuttet jeg med veldig i hånden, var dypt men ikke truffet sener seller pulsåre, så på legevakta så limte de det godt igjen og tok på en bandasje og sa at jeg måtte være veldig forsiktig i en ukes tid.
Sa også at det kunne gjøre ganske vondt i noen dager.
Og både idag og igår har det vært veldig vondt og tok høyst anbefalt dagsdose med paracet igår og må nok gjøre det idag også, og kanskje imorgen også, bør jeg kontakte lege å rådføre meg siden jeg tar så mye paracet tror dere?
Tror nok at smerten blir mindre etterhvert, så forhåpentligvis kan jeg snart trappe ned litt eller ikke trenge noen ting :-)

Neida, bare ta Paracet :p når dagsdosen ikke holder må du til legen og få noe annet, that's it.

Neida det trenger du ikke. Det er bare en kort periode i svangerskapet så det går bra :) håper hånden din snart føles bedre :)

Går helt fint :)
Fastlegen vil at jeg skal gå fast på max dagsdose. Eneste bivirkningen som kan oppstå er hos guttefoster så vil kanskje ikke testiklene komme ned i pungen. Det er noe de sjekker hos alle gutter, og følger opp ved behov.

Auau, høres veldig vondt ut! Jeg tenker også at over så kort tid så er det ikke noe problem å ta maxdosen. God bedring med hånda :-)

Vet jo at leger sier at man kan ta paracet ved behov i svangerskapet.
Men igår så kuttet jeg med veldig i hånden, var dypt men ikke truffet sener seller pulsåre, så på legevakta så limte de det godt igjen og tok på en bandasje og sa at jeg måtte være veldig forsiktig i en ukes tid.
Sa også at det kunne gjøre ganske vondt i noen dager.
Og både idag og igår har det vært veldig vondt og tok høyst anbefalt dagsdose med paracet igår og må nok gjøre det idag også, og kanskje imorgen også, bør jeg kontakte lege å rådføre meg siden jeg tar så mye paracet tror dere?
Tror nok at smerten blir mindre etterhvert, så forhåpentligvis kan jeg snart trappe ned litt eller ikke trenge noen ting :)
Så lenge du holder deg innenfor anbefalt daglig dose, så burde det gå bra. Men følg med på såret at det ikke blir betent. Det gjør også vondt, og bør få behandling.

Så lenge du holder deg innenfor anbefalt daglig dose, så burde det gå bra. Men følg med på såret at det ikke blir betent. Det gjør også vondt, og bør få behandling.

Takk for svar :-) såret ser veldig fint ut nå og har sluttet å gjøre vondt :-) så tar ikke paracet lengre :-)

Takk for svar alle sammen, gått en uke nå og såret gror veldig fint:-)
Har ikke vondt lengre så ferdig med å ta paracet (i hvertfall for nå) :-) :-)

Back
Topp