Ang pappaperm

Krølla82

Forumet er livet
Håper noen vet dette...for noen kommenterte det i sta og jeg ble plutselig kjempe usikker. Jeg går på dagpenger nå og regner med at jeg kommer til å gjøre det fram til jeg skal ut i perm. Det var noen som kommenterte at siden jeg ikke har hatt en jobb med mer enn 50% stilling de siste 6 av 10 mndene før perm så har pappa'n ikke krav på pappa perm i det hele tatt? Stemmer det???? Håper virkelig ikke det. Han har jo full jobb og tjener kjempe bra og han gleder seg jo masse til å kunne ta ut pappaperm. Jeg har jo krav på permisjonspenger på lik linje med noen som har jobba 6 av de 10 siste mndene med dagpenger så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skulle gå ut over han.

Håper noen vet for dette gjorde meg veldig urolig.[&o]

det skal ikke ha noe å si , men tør ikke garantere det så får bli dyttehjelp[:)]

Jo det stemmer, bortsett ifra at det nå er satt ned til 45%.. Det eneste jeg ikke er sikker på er om dagpenger teller som arbeid[8|] Her får iallefall ikke sambo perm, fordi jeg er fulltidsstudent og jobber under 45% på siden[:'(]

På nav sine sider står det jo at dagpenger teller på lik linje med annen pensonsgivende inntekt, men så står det om fedre kvoten at mor må ha opptjent pengene i en 50% stilling eller mer.[&:]  Jeg har jo jobba 100% før jeg fikk dagpenger da. Så det er jo ut i fra en 100% stilling jeg har dagpenger...huff nei nå ble jeg usikker.

ORIGINAL: Mims

Jo det stemmer, bortsett ifra at det nå er satt ned til 45%.. Det eneste jeg ikke er sikker på er om dagpenger teller som arbeid[8|] Her får iallefall ikke sambo perm, fordi jeg er fulltidsstudent og jobber under 45% på siden[:'(]

Tatt fra nav sin side om foreldre penger

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt
  • sykepenger
  • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
  • svangerskapspenger
  • omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom
  • pleie- og opplæringspenger
  • dagpenger under arbeidsløshet

dytt

ORIGINAL: Minimeg

Så lenge du har tjent deg opp til fødsels/permisjonspenger har far krav på pappaperm.
Hvis du får engangsbeløpet, får ikke far pappaperm.

Sånn tror jeg det er.

Ja det er jo slik det burde være ihvertfall.

Pappaen får perm.
Om du går på dagpenger og har opparbeidet deg rett til permisjonspenger (tjent over 100 000 ca) så har pappaen rett på betalt permisjon. [:)]

ORIGINAL: Juliejr

Pappaen får perm.
Om du går på dagpenger og har opparbeidet deg rett til permisjonspenger (tjent over 100 000 ca) så har pappaen rett på betalt permisjon. [:)]

Er du helt sikker? Det ville gjordt meg super glad nå.[:)]

ORIGINAL: Krølla82

Pappaen får perm.

Ja helt sikker [:)]
Sjekka det før jeg skulle ut i permisjon.
Var i litt ulike vikariater så jeg sjekka alle mulighet.

ORIGINAL: Krølla82

Pappaen får perm.

Ja helt sikker [:)]
Sjekka det før jeg skulle ut i permisjon.
Var i litt ulike vikariater så jeg sjekka alle mulighet.

Åh så bra. Nå ble jeg letta.[:D]

Back
Topp