Ang Pappa-legging..

**To tette**

Glad i forumet
Vi tenkte at mannen min skulle prøve å legge snuppa i dag, vi hadde bl mme til mais grøten(Det ble litt i hu og hast at vi gav henne grøt, var litt sent hjemme..[&:]) Så tenkte vi at pappaen kunne gi resten på flaske, slik at det ikke var bare jeg som la henne. Alt gikk greit helt til de to var kommet seg inn på rommet hennes for å få mat, så var det hyyyyyylskriking i nesten en halv time. Jeg prøvde å gi henne flasken tillogmed, men nei da, ingenting hjalp. Så tilslutt kastet jeg inn håndkle, og la henne til puppen, da var alt bra!
Hun tar jo flaske, får jo vann til grøten, så da drikker hun i vei... Så har hun drikket nan før også, ikke hvert noen problem da. Litt dumt at ikke pappaen skal kunne legge henne på kvelden, blir så låst da. Skal jeg på noe så må jeg vente til hun har lagt seg...[&:] Så vil jeg jo ikke at hun kun skal kunne legges av meg..
Huff..noen andre som har/har hatt problemer med dette?
Noen som evt har gjort noe med det? El bare latt det gå sin gang?

Ble litt langt dette, men takk for at du gadd å lese[;)][:D]

Tror dere bare må fortsette med å la pappan få prøve. Går nok over etterhvert [:)]
Her bytter vi på litt når han ikke jobber kvelden. Ho får flaska i stua og så blir rapet og gulpet skikkelig før en av oss går opp med henne.

Her har ikke pappaen lagt han enda, men de gangene junior har våknet og pappan skal få til å såve igjen må han gi opp. Gir seg ikke før han får ligge intil meg. Så er ganske låst her også...

Vi holder på å lære henne å bli lagt av pappan nå... I går var det 30 minutter hylskriking og i dag 15min.
Ho vil ikke ha flaske på armen hans.. så i dag lå ho i senga og drakk faktisk... da var det greit.
Men ja.. det blir en kamp nå i førsten. Men vi gir flaske uansett da... så blir ikke så stor forskjell. Hadde jeg fortsatt ammet hadde nok jeg fortsatt å legge henne frem til hun var avvent.

Nå har han lagt ho to kvelder på rad... og nå tar vi annenhver fremover tror jeg.

Sånn var det visst første gangene knotten overnatta hos pappaen sin også :p Da var det kjæresten hans som måtte få ham til å sovne for pappaen eier ikke tolmodighet ;P Men nå går det visst ganske så bra :) Måtte bare fortsette og prøve og tilslutt godtok han at det var andre enn mamma som skulle legge han

Har litt av det samme problemet her..vi gir grøt,og han drikker vann fra flaske..MEEEEN Mme,eller mm skal visstnok ikke på flaske..han nekter plent!![:@][:'(][&:][:(] Forferdelig irriterende..kan jo aldri ut på noe..Storesøster var lik,men hun tok flaske etterhvert,var 4mnd. Mens Aron vil verken ha smokk,eller flaske..

Jeg og mannen "øver" på å gi ham flaske,litt og litt hver dag..og idag drakk han hele 15ml [8D] Men det er fremmgang..så jeg håper det sitter snart[:D]
(vi har prøvd tutkopp,melk med malt,uten malt..osv osv...)

Her var det også full "pappa nekt", så vi begynnte med at siste bleieskift og pysj påkledning var pappa tid. Så fikk hun svisker (som hun synes er kjempe godt) eller annen frukt etter grøten av pappa'n. SÅ fikk hun grøt og vann på flaske av han.
Men legges av han skulle hun ikke!
Det ordnet seg ved at jeg ikke var der når han skulle legge henne. Hun senser at jeg er i huset, så en kveld tok jeg meg en joggetur og mannen la snuppsi. Og det gikk så fint så! Så da var vi over den barrieren.

ORIGINAL: **tvilling85**

Tror dere bare må fortsette med å la pappan få prøve. Går nok over etterhvert [:)]
Her bytter vi på litt når han ikke jobber kvelden. Ho får flaska i stua og så blir rapet og gulpet skikkelig før en av oss går opp med henne.

Hun er vandt med å få maten oppe på rommet sitt i mørknå[;)] men det hadde sikkert ikke gjort noe å fått mat i stua for å så legge seg, men er liksom det vi har gjort siden hun kom til verden..[;)] Men vi får bare prøve litt til. Kanskje prøve å gi henne flaske andre tider på dagen også at hun blir vandt til smaken..Virker som om det er smaken hun ikke vil ha...[8|]

ORIGINAL: Trico

Her har ikke pappaen lagt han enda, men de gangene junior har våknet og pappan skal få til å såve igjen må han gi opp. Gir seg ikke før han får ligge intil meg. Så er ganske låst her også...

Heldigvis er det samme hvem som gir tutten hvis hun våkner[;)]

ORIGINAL: Sukkerklompen

ORIGINAL: **tvilling85**

Hun er vandt med å få maten oppe på rommet sitt i mørknå[;)] men det hadde sikkert ikke gjort noe å fått mat i stua for å så legge seg, men er liksom det vi har gjort siden hun kom til verden..[;)] Men vi får bare prøve litt til. Kanskje prøve å gi henne flaske andre tider på dagen også at hun blir vandt til smaken..Virker som om det er smaken hun ikke vil ha...[8|]

Ja det går ann, vi bruker å gi mme i 3-4 tiden for da er ho mett fram til grøt før nattan [:)]

Her har pappan lagt Lillemann på kvelden fra uke nr 3. Kveldsmat, badetid og leggetid = pappatid og det funker helt perfekt:) Når mannen kommer hjem fra jobb er det bare en time til Lillemann skal i seng og den tiden blir viktig å utnytte for de to og de elsker det begge to:)

Lillemann er avhengi av sine rutiner og når nye rutiner skal læres inn tar det gjerne litt tid. Tror det viktigste er å ikke gi opp, men gjøre den samme rutinene kveld etter kveld, dag etter dag.

For vår del blir det faktisk tøys når det er jeg som skal legge, fordi Lillemann er vant til at pappa legger. Så vi måtte øve ganske mange kvelder før det gikk i boks, og nå kan heldigvis begge to legge så lenge som vi følger den vante rutinen med bading, kveldsmat også sengen.

Det er min erfaring.

Kommer helt annpå hvor trøtt han er.Hvis egentlig er ganske våken så går det helt greit at pappan legger han,leser bok osv så finner han søvnen selv. Er han så trøtt så han har blitt sutrete blir det hylskrik hvis pappa skal legge han! Da er det bare jeg som kan gjøre det for må holde han i hånda til han sovner..Men skal jo venne han vil at pappan kan gjøre det også [:)]

Ja, vi får vel bare ikke gi opp! Og fremdeles gjøre de rutinene som snuppa er vandt med selv om det pappaen som legger henne[;)]

Ordner seg nok skal du se, men de kan være ganske bestemte de små - så det kan ta tid. Men den som venter på noe godt.....[:)]
Jeg tror poenget er å lage små variasjoner, vi vet jo at babyer blir trygge i faste rutiner. Så hva om pappa'n først får ansvaret for noe dere vet babisen liker? Bading feks. Ellers så er pysj påkledning og bleieskift som sagt det som har funket best å begynne med for oss. Man får en annen kontakt med den lille når den ligger på stellebordet.
lykke til[:)]

Pappaen her har ikke lyst til å legge han....jeg fullammer jo enda og vi har aldri prøvd flaske. Ordner seg sikkert når han begynner på mat(får jeg håpe)....

ORIGINAL: singa

Vi har delt på legging helt fra ho kom til.  Så funker fint her.
Til og med da ho bare fikk pupp så fikk ho den i stua og pappa bærte til senga.
Men vi bynte tidlig med å måtte gi ho mme ekstra på kvelden før legging så den ga han i førstinga.
Men slår ho seg vrang roer ho seg mer hos meg enn hos pappa.

Dere får bare prøve videre, plutselig så syns ho det er greit med pappa også. [:)]

Vi tenkte at det ikke skulle være noe problem. For hvis hun er rasende, så roer hun seg raskere hos pappaen enn hos meg[8|][;)]

Her har vi nettopp hatt en runde hvor dette har vært snudd helt på hodet.
Siste mnd har pappaen lagt jenta hver kveld, for kvelden er min hvilestund..
Så han setter seg ned med flasken og koser seg før han legger henne, mens jeg sitter å ser på tv/pc/bader what ever...

Men, så skulle han ut en kveld da, og da var det min tur. Men neida, hu hylte til den store gullmedalje, mamma var ikke noe kul på natta, mamma er PERFEKT dagen lang, men det er IKKE mamma som skal legge nei..
:(

men 3 kvelden jeg skulle legge, da var det helt ok heldigvis.. Så mest sannsynlig var det bare "rutinen-er-da-ikke-sånn-som-dette" tårer, For rutine er viktig for henne..

Siden det har jeg lagt henne hver kveld :P Vil ikke at pappa skal bli favoritten nei!!
(Men grøt er det ingen andre enn ejg som får gi... da er det sutring igjen)
Flaske på dagen kan hvem som helst gi, hun kunne ikke brydd seg pokkern.. Hehe, men kos når ting er vondt, da er mamma best.. Der roer hun seg best..

Back
Topp