Ang. overformynderiet

suprAnirac

Forumet er livet
Hva er så galt med at overformynderiet overtar kontoen til barnet, om beløpet passerer 70.000?

-Skjønner ikke hvorfor folk reagerer så negativ om det jeg... Få høre...

ORIGINAL: MorraTeFreja

Ser på det som en "sikkerhet" jeg....

Og foreldrene kan søke om å bruke av pengene.....

Jepp!'
De kommer jo inn  for di det er snakk om myyye penger, di ikke vil at skal evt. sløses bort.

f.eks. Må man kjøpe en bunad til den en sparer til, så søker man om pengene og får det innvilget.

Jeg har delte meninger om det der kjenner jeg.. Men jeg vet ikke helt hva jeg mener og hvorfor.. Så jeg kan dessverre ikke svare deg..[:D]

Jo det er jo en sikkerhet... Men kjenner ei som ikke fikk bruke pengene til førerkort, blir jo litt feil da når en person skal sitte å bestemme at man ikke kan bruke pengene til sånne ting.

Leste forresten i ett blad (husker ikke hvilket) att jenta ikke fikk bruke pengene til motorsykkel, enda hun drev med det som sport og hadde drevet med det i mange år.

Men nå er jeg i utganspungtet ikke negativ til overformynderiet, men kan forstå noen er det pga dette...

Er nok sikkert mye på grunn av uvitenhet om hva overformynderiet er. Var ikke helt sikker selv før jeg leste svarene i tråden, men hadde ingen formening om dette fra før av, men selve ordet 'overformynderi' høres jo litt strengt og negativt ut synes jeg!!

Jeg synes det er litt latterlig fordi pengene faktisk er foreldrene sine, selv om de er tenkt å gå til barna.. Så når man virkelig har spart skikkelig mye, så kommer det inn noen å krever at alle pengene SKAL gå til barna.. Klart, det er nok det man ønsker når man sparer til barna sine, men plutselig skjer det noe som gjør sånn at man kanskje ikke har andre muligheter enn å ta av de pengene som man har spart i masse år..
(JEG har ingen planer om å låne penger fra Matilda sin konto uannz hvor blakk jeg blir, bare så vi har det på det rene!!)

Back
Topp