ang ostekake med gele HJEEELP!!

Apeloffen

Forumet er livet
Laga ostekake i dag, og skal ha gele på. Men dumme meg tenkte ikke over at det tar jo ei hel evighet å stivne den...[&:] Satt den til avkjøling i kjøleskapet for nesten 3 kvarter siden. Kaka skal være klar til å spise i 5tida[8|] Det blir kanskje knapt med tid??

tror nok det går bra,men har du helt gelen på kaka enda?

ORIGINAL: tikka

tror nok det går bra,men har du helt gelen på kaka enda?

nei, den er ikke helt avkjølt ennå....

oki men siden den står i kjøleskapet så må du passe på den for det går ganske fort at den halvstivner og da blir det ikke så lett og få den jevnt over kaka,bare hell den over så fort den er kald for da blir det ett tynt lag istedet for masse oppi en "bolle" og da korter du stivne tia[:)]

Den har nok stivnet til da[;)]

Men til en annen gang: lag alltid ostekake dagen før den skal spises[;)] Da er den perfekt[:)]

oki men siden den står i kjøleskapet så må du passe på den for det går ganske fort at den halvstivner og da blir det ikke så lett og få den jevnt over kaka,bare hell den over så fort den er kald for da blir det ett tynt lag istedet for masse oppi en "bolle" og da korter du stivne tia[:)]

ja ikke sant, var det jeg også tenkte. Var å kjente på den nå.. var ikke varm, mere lunka.. kan jeg helle det over nå? eller må den være kald?[8|]

ORIGINAL: reimaTURBOtec

Den har nok stivnet til da[;)]

Men til en annen gang: lag alltid ostekake dagen før den skal spises[;)] Da er den perfekt[:)]

Ja, hadde egentlig planer om å lage den i går kveld, men dro på besøk heller...[:D]

ORIGINAL: Apeloffen ruger

ja ikke sant, var det jeg også tenkte. Var å kjente på den nå.. var ikke varm, mere lunka.. kan jeg helle det over nå? eller må den være kald?[8|]

ja det kan du bare pass på at den ikke er for varm så osten "smelter"[:D]

ORIGINAL: Sicily

Laga ostekake i dag, og skal ha gele på. Men dumme meg tenkte ikke over at det tar jo ei hel evighet å stivne den...[&:] Satt den til avkjøling i kjøleskapet for nesten 3 kvarter siden. Kaka skal være klar til å spise i 5tida[8|] Det blir kanskje knapt med tid??

Ikke hvis du har alget geleen med halv vannmengde sånn som man skal. Da tar det halvparten av tiden, så den kan godt være spisende i 5-tiden, ja. [:)]

Står jo ingenting om at man SKAL bruke bare halv vannmengde da....

ORIGINAL: Rebecca85

Oppskrift? Høres så godt ut [:D]

Bare sånn pakke på 1-2-3..[;)]

Ikke hvis du har alget geleen med halv vannmengde sånn som man skal. Da tar det halvparten av tiden, så den kan godt være spisende i 5-tiden, ja. [:)]

Står jo ingenting om at man SKAL bruke bare halv vannmengde da....

I alle oppskrifter jeg har med ostekake med gele skal man det. [;)]

er vanlig med halvparten av vannet ja!!!
å et annet tips er å koke opp bare litt å røre i pulveret så ha oppi det resterende vannet som er kaldt da blir det fortere kaldt!!

namm nå fikk jeg lyst på ostekake[:)]

Gele`en var stivna og ostekaka var god[;)]

Ett tips til neste gang:

Lag gele med mindre vann, og ha i frossne bær!
Da stivner gele'en mens du heller den over kaka!

Jeg lager ostekake med gele på 1 (!!!!) time jeg, da er den ferdig til å spises![:D]
Lager med Toro pakken jeg også[:)]

Ett tips til neste gang:

Lag gele med mindre vann, og ha i frossne bær!
Da stivner gele'en mens du heller den over kaka!

Jeg lager ostekake med gele på 1 (!!!!) time jeg, da er den ferdig til å spises![:D]
Lager med Toro pakken jeg også[:)]

Back
Topp