Ang. ord UL...

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Husker at vi snakket litt før UL sist gang, men husker ikke hva vi snakket om... Vet dere om de vil kommentere en tidligere abort?? Det ønsker jeg VIRKELIG ikke.. min mor skal være med på UL, og hun vet ikke en gang at jeg har hatt en abort tidligere... Ønsker ikke å ta det opp nå..!

Vet ikke om det er standard, men vi gikk gjennom et helt dataskjema med spørsmål, rimelig likt det vanlig jordmor spørr om. Så i dag kom det frem at dette var mitt første barn og første graviditet, så er jo en mulighet at det blir tatt opp :confused:

ahh... kan jeg ringe inn på forhånd og be om å IKKE ta opp dette på UL? eller?..

Hun spurte meg om det!! Ble skrevet inn i hennes datasystem og på mine papirer. Så kan nok vere lurt å ta en tlf om du vil vere sikker på å unngå det:)

Står jo på helsekortet du skal ha med deg! Du kan jo skrive en post it lapp å klistre på helsekortet hvor du skriver en kjapp beskjed til jm. Da vil hun nok ikke nevne noe når dere er der når du ikke ønsker det

Som de andre sier ble det også nevnt på min oul, hun spurte hvor mange svangerskap jeg hadde hatt og så da på helsekortet at jeg hadde hatt en sa.

Hadde en SA og det ble aldri nevnt med mindre jeg tok det opp selv... Hvorfor skulle det være ett tema nå? Regner med det er o.ul du tenker på...

Når eg va på ul leste jordmor litt høgt ifra gravid papirene å der står jo at eg har mista.. så eg ville nok gått for post-it varianten..:)

Du kan jo henvende deg til resepsjonen i avdelingen, og be de viderebringe post-it tappen til jordmoren du skal ha. Du kan bare be moren di sette seg på venteværelset, mens du snakker med resepsjonen. Skal du dit i dag?

Tusen takk for mange svar! :) kanskje jeg skulle prøve meg på en postit lapp da... :) er bare redd hun ikke leser den før hun spør eller sier noe.. men kan vell ikke annet enn å satse på at hun leser den først... :)

de spurte på min iallefall, så gå for post it lappen eller ring på forhånd du. De må fylle det inn på ett skjema så det er nok derfor de spør.

Back
Topp