ang oppvarming av mme

LiBe

Glad i forumet
Når dere varmer melk til den lille, og varmer vannet først så har i pulvret.. Babyen spiser bare halvparten.. Setter dere resten i kjøleskapet og varmer opp senere??? For melka har jo ikke vært oppvarmet før, kun vannet! Om dere skjønner hva jeg mener......

Men melka har jo ikke vært oppvarmet, er jo kun vannet som er oppvarmet.... Venninner varmer den på nytt, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tro på, om man kan gjøre det eller ikke... Står jo på pakken at man ikke skal spare på rester så...... Men lillesnupp spiser så ugjevnt, bruker fryktelig masse mme og det blir MYE vasking/koking av flasker!!!!!!!!!!!!!!!!!

vi lager 100ml og det spiser hun kanskje alt av halvparten av gangene vi gir.. Men av og til spiser hun bare halvparten, og noen ganger bare 20 ml og da er det jo 80ml igjen jo som går i vasken!!!!!! Så det kastes mye melk her i gårn!!!! Vært sånn nå i 3 dager, hun spiser litt, sover litt, spiser litt osv.... Tungvindt! men er vel bare sånn det er... barnetrygda går opp i å kjøpe inn mme[;)][;)] hehe

Jeg blander 60 ml også pumper jeg meg å ha sammen med MME til sammen blir det ca 70-80 ml hver måltid.. det drikker Leo opp.. han har blitt sikkerlig matmons.. 

ORIGINAL: thejohan

Jeg gjorde aldri det.
Det er en grunn til at det står på pakken at melk ikke skal varmes to ganger. Har noe med bakterieveksten å gjøre, etter som jeg husker.

Lag heller mindre porsjoner til henne, og vil hun ha mer, så lag en liten til.
Trenger ikke lage til i flaske da, men kjøp deg sånne avent begere og lag melka oppi de f.eks.

Ja er enig i deg at den ikke skal varmes mer en en gang, så forholder oss til det!
Mener du at jeg kan blande feks 200ml ferdig å ha det stående kaldt i kjøleskap, åsså bare helle opp det jeg tror hun blir å spise?
Men hvis hun da vil ha mer, så må jeg jo ta en ny flaske hvis den jeg har brukt har stådd eks 1 time?? Kan ikke bare helle ut den kalde melka eller??? Synes jeg vasker og vasker på de flaskene... bruker ca 16 reine flasker i døgne nå, om ikke mer...

Back
Topp