Ang oppsigelse + arbledigh.trygt

E.R.A.

Gift med forumet
Jeg er nå ansatt hos adecco. Vet at de har ikke noe jobb å tilby meg i pappaperm perioden som er 6 uker, dessuten har vi flyttet nå. Jeg vil si opp jobben nå mens jeg er i permisjon vil ikke gå tilbake til adecco etter at jeg er ferdig med perm. SÅ det jeg lurer på er: Hvis jeg sier opp jobben nå, vil jeg motta arbeidsledighetstrygd fra aetat i pappapermperioden på 6 uker??? Eller må jeg sitte de 6 ukene uten penger siden jeg ikke har noe jobb???

Jeg har forstått det sånn at om man sier opp selv så har man en karantenetid før man får arbeidsledighetstrygd, ettersom man selv har valgt å gå arbeidsledig. Jeg ville sjekket med NAV jeg.

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte gå de 8 karanteneukene etter avsluttet permisjon, dersom jeg sa opp selv.

Jeg hadde avtale med jobben min om at jeg skulle få 3 mnd etterlønn, og da ville de 8 ukene starte ETTER de 3 mnd dersom jeg ikke fikk arbeidsgiver til å si meg opp istedet!

Det er karantenetid når man sier opp selv ja, 8 ukers karantenetid fra du melder deg som arbeidsledig, og det kan du ikke gjøre så lenge du er i permisjon, for du kvalifiserer ikke til dagpenger om du ikke er reel arbeidssøker, noe du ikke er når du er i permisjon.

ORIGINAL: *Stella*

Det er karantenetid når man sier opp selv ja, 8 ukers karantenetid fra du melder deg som arbeidsledig, og det kan du ikke gjøre så lenge du er i permisjon, for du kvalifiserer ikke til dagpenger om du ikke er reel arbeidssøker, noe du ikke er når du er i permisjon.

ja, mem det er jo slik at han må ut i pappaperm, mens jeg da blir intektløss i denne perioden???

ORIGINAL: E.R.A.

ja, mem det er jo slik at han må ut i pappaperm, mens jeg da blir intektløss i denne perioden???

Det er ingenting som heter pappaperm, men de ukene du snakker om heter fedrekvote fordi de er forbeholdt pappa. De seks ukene kan tas ut når som helst i barnets første tre leveår, så det er vel ingen grunn til at du må gå inntektsløs - han kan ta dem ut når du har inntekt?

Ja, jeg har inntekt så lenge jeg er i perm selv. Når han tar de ut så må jeg egentlig ut i jobb de 6 ukene, men jeg har ikke noe jobb å gå til. Så da blir jeg inntektsløs i de 6 ukene.

Back
Topp