Ang. oppretting av konto til barn!

~PrincessRisk~

Elsker forumet
Har andre lov til å opprette en konto til vår sønn uten vår underskrift???
Han fikk penger på en konto til dåpen av besteforeldrene, men vi har ikke godkjent noe opprettelse av konto fra dem..
Siden han har en sparekonto, og det syns vi er nok liksom.. [&:]

vet ikke, vet det gikk ann før ja men er ikke sikker.. dytter,sikkert noen som vet

Min farmor gjorde det til vår eldste, men jeg husker ikke om vi sa til henne at han ikke hadde konto. Hun opprettet også kontoer til alle barnebarna sine, så jeg tror nok det går ann ja.

Når det gjelder kontoen til sønnen vår, låste hun den, sånn at hverken vi eller han kan ta ut pengene før etter han er 18. Vi bytta bank, og hun måtte da ringe til baken og oppheve det, sånn at han fikk pengene over på den kontoen han har nå.
Kan hende det er andre regler nå da. Er 7 år siden dette.

Det gikk ann før.. Nå skal det ikke gå ann mer nei..
Mener det ble slutt på det, fordi de ville hindre hvitvasking..

Bestefaren til småen fikk ikke opprettet konto i småen's navn.. Og det får heller ikke JEG selv! Hverken dnb eller postbanken lar meg opprette konto i småen's navn uten underskrift fra faren... Noe som aldri kommer på tale..

Kanskje de har oppretta en konto i sitt eget navn som de sparer til han på ?

Hmmm, syns det var rart... [&:] De kunne jo bare spurt om kontonummeret hans... For vi vil heller ha kontroll på det enn at andre skal ha det...

ORIGINAL: pewsie

Nei, vi fikk innskuddslappen i dåpskortet, å der stod barnets navn....

vår har ikke konto under sitt eget navn faktisk[;)] ble frarådet det i banken vår, så snuppis har en konto under sambo.. får pengene når vi mener hun bør få de[:D] da skal det visst bli lettere når det kommer til utbetaling og lånekassa og sånn.

ORIGINAL: dyrset

ORIGINAL: Adrianna

ORIGINAL: pewsie

Nei, vi fikk innskuddslappen i dåpskortet, å der stod barnets navn....

Da hadde jeg kontaktet banken og spurt. Det skal ikke gå an å gjøre det, sjekka det i fjor da nesten det samme skjedde etter navnefesten her.

Det skal jeg gjøre i morgen!! [:)]

Takk for svar alle sammen! [:)]

ORIGINAL: Hellokitty

Den kontoen heter bare barnet ditt sitt navn, men besteforeldrene eier den og kan disponere den, men ikke barnet ditt før han får deres tillatelse i hånda[8|]..

Hmm.... Jeg skal snakke med de i banken, for vi vil aller helst styre med hans sparepenger selv.. Jeg mener det er nok de har kontonummeret hans, og kan sette inn der.. *megomdet*

Nei er kun foresatt som kan gjøre det, var nettopp om det på nyhetene da feks besteforeldre kunne det før

ORIGINAL: Homer

ORIGINAL: Hellokitty

Den kontoen heter bare barnet ditt sitt navn, men besteforeldrene eier den og kan disponere den, men ikke barnet ditt før han får deres tillatelse i hånda[8|]..

Hmm.... Jeg skal snakke med de i banken, for vi vil aller helst styre med hans sparepenger selv.. Jeg mener det er nok de har kontonummeret hans, og kan sette inn der.. *megomdet*

Problemet med den løsningen er at hvis kontoen overstiger 75000 kobles overformynderiet inn og dere som foreldre kan ikke bruke pengene, f.eks til å betale konfirmasjon.

Det er ikke noe sjanse for at det kommer til å bli så mye penger der..
Men likevel, rart det ikke går an enkelte plasser...
Nei, jeg må sjekke med banken i morgen...

Lurer på om besteforeldrene blir sure hvis jeg tar ut pengene, og setter de inn på sparekontoen vi har opprettet til han... [:-]

ORIGINAL: Homer

Men jeg ser egentlig ikke problemet med besteforeldrene har en konto der de sparer til barnebarnet, er vel deres valg hvordan de vil gjøre det.

De kunne jo nevnt det for oss da... Vi bare ønsker å ha kontroll på kontoene for oss selv... [:)]

Har andre lov til å opprette en konto til vår sønn uten vår underskrift???
Han fikk penger på en konto til dåpen av besteforeldrene, men vi har ikke godkjent noe opprettelse av konto fra dem..
Siden han har en sparekonto, og det syns vi er nok liksom.. [&:]

trur ikke det, vi måtte godkjenne

Back
Topp