Ang. oppkast og barnets vekst!

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Jeg vet jo det at barnet tar til seg den næringen det trenger. Men hva med når man ikke har noe mer og ta av? I går spiste jeg ca 1 potet, litt saus og litt fiskepudding. Og på kvelden en kanelbolle, men det kom opp igjen alt sammen!

Hvordan vet man at barnet får nok næring? Blir helt nærvøs jeg! var kvalm sist, og bekymra meg ikke da, men nå får jeg omtrent ikke i meg noe!

Og drikke også kommer opp igjen! Enda jeg går på reisesyketabletter! tør ikke tenke på hvordan det hadde vært uten!

Tror barnet tærer på de reservene du har - hvis du ikke er veldig tynn fra før kan du derfor gå lenger før det blir et problem. Men jeg ville nok kanskje snakket med legen, bare for å bli betrygget...

Det er det som gjør kroppen vår så unik! Vi har fettreserver å ta av i sånne tilfeller! [:D]  (så sant du ikke er radmager da)

Men om du er usikker, kan det være greit å ta en telefon til legen. Om ikke annet, så for å få roet deg. Er det veldig ille, kan det være du blir lagt inn, å får intravenøst, men jeg får da håpe for din del at du slipper det da!

Lykke til, og god bedring! [:D]

takk!

Har liksom aldri brydd meg noe om det, har tenkt at vi har mye å ta av! men etter 4 uker med lite matinntak blir jeg litt redd! :(

Kontakter legen i mårra eller torsdag om jeg ikke er bedre da! :)

Har du GEM-pulver? Kjøpes på apoteket. Er et glukosepulver som også inneholder div. næringssalter. Vi har det med oss på reiser til utlandet i tilfelle noen får diarè, oppkast el.l. Det sikrer at du ikke blir så slapp osv. ved hyppig oppkast. Kan jo være verdt et forsøk.

Når det gjelder babyen så tror jeg at du kan ta det helt med ro. Den tar det den trenger. Det er først dersom du går ned fryktelig mange kilo slik at du ikke har fettreserver igjen, men begynner å tære på muskemassene dine at det er "fare" for babyen.

ORIGINAL: tvilling38

Har du GEM-pulver? Kjøpes på apoteket. Er et glukosepulver som også inneholder div. næringssalter. Vi har det med oss på reiser til utlandet i tilfelle noen får diarè, oppkast el.l. Det sikrer at du ikke blir så slapp osv. ved hyppig oppkast. Kan jo være verdt et forsøk.

Når det gjelder babyen så tror jeg at du kan ta det helt med ro. Den tar det den trenger. Det er først dersom du går ned fryktelig mange kilo slik at du ikke har fettreserver igjen, men begynner å tære på muskemassene dine at det er "fare" for babyen.

oki, takk for svar! kanskje jeg skal kjøpe gem pulver...tipper det også kommer rett opp igjen men får håpe ikke!!
Jeg har ikke gått ned mye enda, bare 3 kg, men jeg har ikke spist verken vitaminer eller vitaminrik mat på 4 uker...

Grønnsaker går ikke ned...er bare kjøtt og usunn mat som går ned!

Når du drikker pulveret så ta bare en spseskje om gangen. På denne måten beholder du det lettere[;)]

Håper det ordner seg for deg[;)]

Huff.. høres ikke bar ut som du har det, Wibe! Håper du blir snart i bedre form!

Back
Topp