Ang. offentlige basseng og temperatur

shewolf

Gift med forumet
Vi har tenkt oss en tur til pirbadet i nærmeste framtid, og lurer derfor på hvilke baseng som er egnet for lillegutt. Lenge siden jeg har vært der nå. Ser på hjemmesiden deres at noen bassenger holder 27-28 grader, mens noen holder 30, 32 og 34 grader.Skjønner at vi bør holde oss unna 27-28 grader. Men synes også at 34 grader høres litt kaldt ut egentlig. Hvilken temperatur bør vannet holde dersom man har med de små?

Åkei. Hvor lenge kan vi oppholde oss i vannet? Vi har over 10 mil å kjøre for å komme oss til pirbadet, så hadde jo vært fint om vi kunne vært der litt lengre enn 30 minutter liksom [:)]

Og kanskje et litt dumt spørsmål. Hvordan er det med babyer og boblebad? Ser for meg at det ikke anbefales, men har ikke peiling.

Boblebad er vel for varmt rett og slett?!? [8|] Iallefall den tanken som slår meg...

Ta utgangspunkt i 30 min, så kan dere heller ta laaaang pause og prøve på nytt [;)]

Er anbefalt 30 min ja, I er helt ferdig når vi har vært så lenge i badet, så her blir det ikke lengre på en stund.

34 grader er ypperlig, den skal ikke være under 32 grader fortalte badelæreren med i går[:)]

Det er to basseng som holder 34 grader pluss ett som holder 32 grader i pirbadet. Resten er for kaldt. Så vi har litt å velge i da [:)]

Hadde planer om å dra dit idag, men jeg må jobbe istedet. Så det blir vel i helga istedet [:)] Vi gleder oss masse til å ha med Dennis i basseng igjen, siden han ikke har vært i basseng siden før han fikk sopp i munnen. Jeg ville ikke utsette andre babyer for smitte av sopp, siden vi hadde så vanskelig for å bli kvitt det. Det skal bli så morsomt å ta med Dennis i basseng igjen, siden han ELSKER det! [:D][:D]

Er 34grader i bassenget der vi har babysvømming, og instruktøren sa for noen uker siden at nå er de så store at de fint takler 45 minutter uten pause. Men må jo se an ungen selvsagt og heller ta pauser om det er misnøye[:)]

Hørtes herlig ut å bade. Gleder oss til å bade med mini i basseng i Thailand[:)] Men ville ikke tatt han i boblebad. Jeg syns faktisk det kan være nokså ubehagelig til tider med alle boblene og varmen, så regner med at en baby iallefall vil synes det (eller så er jeg bare rar[8D])

Boblebadet vårt ute har ca 37 grader... Så hvis de inne har det også, går det jo greit[:)]

Back
Topp