ang. ned i vekt og sånn...

Lehne

Gift med forumet
Januarskatter 2015
[:D]
Vel... etter tre timer på den såkalte "helveteskuren", slo jeg om og fant fort ut at det ikke nytter for meg å være sulten i 13 dager...hehe... [:D]Jeg tenkte jeg hadde motivert meg godt for dette og var steinklar..men jeg MÅ ha mat!!! Ble illsint bare etter en time uten frokost. Fikk vesla til å sove, tok en runde og gravde i hagen mens jeg tenkte, og det slo meg at jeg har jo egentlig god tid..skal jo ikke på jobb før i mai...
Så, da er det frem med Grete Roede-bøkene igjen, og starte det nye, sunnere livet med mer mat. Sunt og godt. Får heller godta at det tar litt tid...

Så, nå skal jeg spise knekkebrød med god samvittighet, og så skal jeg på butikken og handle ingredienser til hjemmelaget, sunn kornblanding!
(så satser vi på at jeg ikke ombestemmer meg igjen, hehe...)

Skjønner det godt jeg! Det er jo sunnere for kroppen også, å spise ofte og lite og ikke minst sundt!  Da holder vel vekten også når man er ferdig med å slanke seg.

ja, har erfart det fra tidligere.. har aldri gått på noen "Kurer" så tenkte det var spennende å se om det virka....men nei...slike ting er ikke for meg...hehe [:D]
tre timer på slankekur er så langt rekorden..hehe

Hva slags kur var det egentlig?

tror det var ei med et nick som "emilieprinsessami" eller noe sånt som la den inn for ei stund tilbake:

Her kan alle så vil bli me å bli kvitt de ekstra kg raskt å effektivt
Eg har lagt meg en slankedagbok der eg legger inn før bilder å etterbilder. å skriver opp hvor mye jeg går ned hver dag. å hvordan d går.

Her kan vi også motivere hverandre å støtte hverandre får den er ikke lett denne kuren. men viss si er flere så klarer vi d fint klage å sytre viss vi måtte føle for d
Stoffskifte-diett "oppskrift"

Denne dietten varer i 13 dager, og er derfor hard, men effektiv. Dietten går ut på å endre ditt stoffskifte, hvilket medfører at du etter 13 dager kan spise normalt uten å legge på deg i de neste 2 år. Det er altså ikke en tradisjonell "sultekur", og virker derfor også etter diettens opphør.
Hvis kuren følges slavisk, vil man tape alt overflødig kroppsfett ( 7 - 20kg.). Kuren skal følges i 13 dager, hverken mer eller mindre. Men som nevnt skal den følges slavisk. Hvis man under kuren drikker en øl/vin eller spiser slikkerier eller tyggegummi, eller spiser ekstra mat SÅ AVBRYT KUREN STRAKS, idet virkningen er bortfalt. Kuren kan IKKE gjenopptaes før etter 1/2 år. Hvis man er kommet bare til den 6.te dagen, kan kuren gjennopptaes etter 3 måneder. Hvis kuren er fulgt til punkt og prikke i alle 13 dagene, må den under ingen omstendigheter gjennopptaes før det er gått 2 år.
Blir du sulten underveis, drikk minst 2 liter vann pr. dag. NB: Husk å drikke mye vann, minst 2 liter pr. dag. Kaffe må IKKE erstattes med te, og bruk sukker som anført. Dietten skal følges til punkt og prikke 13 dager, hverken mer eller mindre.
Kuren påståes å være laget av det Danske Rikshospitalet, men dette er trolig tvilsomt. Vi anbefaler at kurene brukes i samarbeid med lege.

STOFFSKIFTE-DIETT

Dag 1:
Frokost: 1 kopp sort kaffe og en sukkerbit.
Lunsj: 2 hardkokte egg + 1/2 pakke spinat kokt i vann + 1 tomat
Middag: 200g biff + salat 2 - 3 blader (eller kinakål) med olje og sitron

Dag 2:
Frokost: 1 kopp sort kaffe og en sukkerbit
Lunsj: 8 - 1/2 boks bogskinke + 1,25 dl yoghurt naturell
Middag: Biff 200g og salat som dag 1 og 1 frukt

Dag 3
Frokost: Kaffe og sukker som dag 1 + en skv. ristet brød
Lunsj: 2 hardkokte egg +1/2 boks bogskinke + salat
Middag: Kokt selleri + 1 tomat + 1 frukt

Dag 4:
Lunsj: 2 dl. usukret juice eller 1 boks fruktcoctail + 1,25 dl. yoghurt naturell
Middag: 1 hardkokt egg + 1 reven gulerot + 1/2 beger cottage cheese

Dag 5:
Frokost: 1 stor reven gullrot med sitron
Lunsj: 200g kokt torsk m./sitron av 1/2 sitron og en klatt smør
Middag: 1 stor biff 200g + salat 2 - 3 blader (el. kinakål) med selleri

Dag 6:
Lunsj: 2 hardkokte egg + 1 stor reven gulrot
Middag: 1/2 Kylling + salat 3 - 4 blader med sitron og olje

Dag 7:
Frokost: 1 kopp te uten sukker
Lunsj: INGENTING
Middag: 1 stk. grillet lammekotelett + frisk frukt

Dag 8:
Lunsj: 2 hardkokte egg + 1/2 pakke spinat kokt i vann + 1 tomat
Middag: Biff 200g + salat 2 - 3 blader (eller kinakål) med olje og sitron

Dag 9:
Lunsj: 1/2 boks bogskinke + 1,25 dl. yoghurt naturell
Middag: Biff 200g og salat som dag 1 og 1 frukt

Dag 10:
Lunsj: 2 hardkokte egg + 8 - 10 skv. kokt skinke + salat
Middag: Kokt selleri + tomat + 1 frukt

Dag 11:
Lunsj: 2 dl. usukret juice eller 1 boks fruktcoctail + 1,25 dl. yoghurt naturell
Middag: 1 hardkokt egg + 1 reven gulerot + 1/2 beger cottage cheese

Dag 12:
Frokost: 1 stor reven gullrot med sitron
Lunsj: 1 stort stk. kokt torsk 200g m./ saften av 1/2 sitron og klatt smør
Middag: 200g biff + salat med selleri

Dag 13:
Lunsj: 2 hardkokte egg + 1 stor reven gulrot
Middag: 1/2 Kylling + salat 3 - 4 blader (eller kinakål) med sitron og olje.

Eg bytte ud, biff me kylling å fisk å sellerien me asperges, tomaten spyer eg bare av så den dride eg i å cottage cheesen klare eg heller ishe. då eg tog denne for 3 år si så jekk d fint la ishe på meg før eg blei gravide så d hadde ingenting for kuren å si.

ja, det er så sant så sant... har jo gjort dette noen ganger før, så vet jo at det er den måten det fungerer.. :)
tror egentlig det er all den sjokoladen som har ødelagt for vekta, for eeegentlig så spiser jeg jo sunt og går jo tre turer til dagen, så burde jo ikke stått så stille..men sier seg selv at 100 gram sjokolade om dagen ikke akkurat er godt for helsa, hehe..

Takk for lykkeønsker :)

Absolutt. Å gå kjapt ned i vekt er veldig skummelt for kroppen og en går like raskt opp igjen.
ORIGINAL: cella

Skjønner det godt jeg! Det er jo sunnere for kroppen også, å spise ofte og lite og ikke minst sundt!  Da holder vel vekten også når man er ferdig med å slanke seg.

Denne kuren vil jeg ikke en gang forsøke å gå på! For det første så er jeg enig med Marianne87 og for det andre så er jeg altfor glad i dem rundt meg til at jeg vil utsette dem for meg på denne kuren!

sjon og sunn fornuft tror jeg er best!! må være lov å kose seg med litt godt også avogtil... har du forsøkt å ta krom forresten?? det funket som krutt på meg,alt søtsug forsvant når jeg tok det for noen år siden

ORIGINAL: ohBaby!

sjon og sunn fornuft tror jeg er best!! må være lov å kose seg med litt godt også avogtil... har du forsøkt å ta krom forresten?? det funket som krutt på meg,alt søtsug forsvant når jeg tok det for noen år siden

det var godt du nevnte, det hadde jeg glemt.. brukte det sist jeg hadde dette problemet. :) får ta en tur på helsekosten i dag, så går det nok lettere :)

Hvis man syns det er vanskelig å vite hva man skal spise kan man følge talerkenmodellen. Fyll talerkenen med 50 % grønnsaker/salat osv, 25 % proteiner (kjøtt, fisk, egg osv) og 25 % karbohydrater (korn, poteter, pasta eller ris). Da slipper du å tenke kalorier og veie hva man spiser + det er enkelt og kan brukes nesten uansette hva og hvor man spiser [:D]

Jeg må hvertfall ha det enkelt ellers så gidder jeg ikke å prøve en gang [;)]

Back
Topp