Ang NAV -arbeidsledighetstrygd og sykdom

*Ania*

Elsker forumet
Hei,

håper noen vet og kan svare meg på dette;

jeg er arbeidsledig og var syk i to uker nå sist periode. Fikk sykemelding fra legen og tenkte at alt da var i orden. Dum som jeg er var jeg ærlig og krysset av for at jeg hadde vært syk i perioden. og nå har jeg ikke fått utbetalt for de dagene... F**** at jeg sa jeg var syk da [:(][:(] jeg MÅ jo ha penger, er jo helt avhengig av de pengene [:(] Får jeg ikke sykepenger eller noe da? har jo sykemelding. [:(]

åååå.. er så oppgitt og fortvilet [:(][:(][:(]

ORIGINAL: *Ania*

Hei,

håper noen vet og kan svare meg på dette;

jeg er arbeidsledig og var syk i to uker nå sist periode. Fikk sykemelding fra legen og tenkte at alt da var i orden. Dum som jeg er var jeg ærlig og krysset av for at jeg hadde vært syk i perioden. og nå har jeg ikke fått utbetalt for de dagene... F**** at jeg sa jeg var syk da [:(][:(] jeg MÅ jo ha penger, er jo helt avhengig av de pengene [:(] Får jeg ikke sykepenger eller noe da? har jo sykemelding. [:(]

åååå.. er så oppgitt og fortvilet [:(][:(][:(]

§ 4-21. Bortfall av retten til dagpenger

Retten til dagpenger faller bort fra det tidspunkt medlemmet ikke lenger fyller vilkårene om å være reell arbeidssøker (se § 4-5), og inntrer på nytt først fra det tidspunkt da disse vilkårene igjen er oppfylt.

Jeg tror nok det stemmer at du ikke får dagpenger i perioden du er syk, men tror at du har krav på sykepenger.. Ta kontakt med nav så får du sikkert svar.. Sykepengene utbetales dog ikke før i slutten av mnd så det kan jo godt være at du får de da...

kunne du skrevet her hva du får som svar. ettersom jeg nå er begynnt på dagpenger og gravid. så jeg kan planlegge om jeg er så uheldig å bli dårlig.

fikk beskjed om å komme opp på nav-kontoret og levere sykemeldingen, så ville jeg få sykepenger...

håper det tilsvarer det samme som dagpengene(!!!!), for jeg trenger de veldig [8|][8|][&:] kjipt å måtte vente på de og, for nå har jeg jo ikke t husleia og lånet som forfalt i dag, så jeg har måttet få utsettelse på det [:'(]

oki, bra jeg ihvertfall får pengene da.. selv om de kommer sent.. ble litt engstelig når jeg bare fikk ut 500,- denne perioden [&:]

Back
Topp