Ang nattevakter og graviditet

FRK John Deere

Forumet er livet
Har søkt jobb i nattjenesten nå når jeg er ferdig sykepleier og lurer litt på dette med nattarbeid og graviditet. Har hørt noe om at man ikke skal gå natt ved graviditete. Stemmer det?
Hvordan fikses det evt når man er ansatt i nattjenesten i kommunen, sykemelding/flytting til en annen arb plass?

Hvordan gjør man det de første mest prekære månedene? Må man da si det til sjefen eller hva?

Skal jo ha flere barn etterhvert så det kan være greit å vite dette før vi setter igang igjen[:)]

større fare for spontanabort. i min bedrift får vi velge hva vi vil. eg har til dags dato ikke gått et eneste nattskift når eg har vært gravid. hadde aldri tilgitt meg selv om eg skulle ha mistet, selv om det ble påvist at det ikke hadde vært årsaken.
men det er veldig delte meninger. mange på jobben min går nattevakter, og trives med det. eg er ekstremt trøtt som gravid, og hadde ikke klart det uansett om det var bra eller dårlig for meg og bebisen. [:)]

Har jo vært gjennom både sa og ma og vil IKKE riskikere det igjen!!!

Bør man da gi beskjed til sjefen umiddelbart eller da evt få en sykemelding? Tenker om man blir sykemeldt, må man jo da være borte hele svangerskapet + permisjonstiden og det blir jo nesten 2 år det!! Kan man bli omplassert til en annen del av helsesektoren i kommunen?

mener det er etter 20. uke man ikke skal gå nattevakt.
Da jeg ble gravid sist ble jeg flytta til en annen bolig. Og i den stillinga jeg fikk var det masse nattevakter. Kunne velge å ta de da (var bare 8 uker på vei tror jeg) Men valgte å få andre vakter heller..

Å jobbe natt er jo ikke bra enten man er gravid elr ikke.Har jobba som nattevakt i snart 7 år og gikk nå til uke 32 i nattstilling.
Fikk da omplassering.Om man merker at babyen blir stressa av at mor jobber natt så skal man jo si fra.
Kommer helt ann på hvilken jobb du har og.Men for babyens helse så anbefaler iallefall ikke jeg at man jobber natt.